5 lucruri pe care nu le știai despre anvelopele reșapate

anvelope reșapate

Acum că temperaturile scad tot mai mult, a sosit momentul să te gândești și la faptul că în curând vei avea nevoie de anvelope de iarnă pentru mașina ta. Nu este vorba numai despre prevederile legale de la noi din țară, ci și despre siguranța ta, a celor care merg alături de tine în mașină și a altor participanți la trafic.

Bineînțeles, dacă ai nevoie de un set nou de anvelope de iarnă, depinde și ce buget ai la dispoziție. Unii șofer aleg anvelope premium, la prețuri mai ridicate, alții se orientează spre anvelope mai accesibile ca preț, iar alții iau în considerare anvelopele reșapate.

Din păcate, multe persoane fac o confuzie între anvelopele reșapate și cele second hand. Anvelopele second hand sunt anvelope uzate, pentru care nu mai ai practic nici o garanție că te vor mai ține câteva luni sau numai câteva zile. Anvelopele reșapate sunt prelucrate de producători specializați în acest domeniu. Ca să fie lucrurile mai clare, iată 5 lucruri pe care ar trebui să le cunoști despre anvelopele reșapate.

Cum se face procesul de reșapare?

Reșaparea se poate face la rece sau la cald. În cazul reșapării la rece, un strat fin de cauciuc cald este extrudat pe carcasa anvelopei, pentru a forma un strat de aderență. Benzile preformate sunt tăiate la dimensiunea necesară, iar apoi sunt aplicate peste stratul de cauciuc nou. Banda de legăură este vulcanizată în timp ce banda de rulare preturnată este păstrată pe poziție. Astfel, carcasa este plasată într-o ”cămașă” specială trasă în vid. La final, anvelopa este pusă într-o autoclavă și, prin utilizarea unei temperaturi adecvate, în anumite condiții de vid și presiune, se realizează procesul de reșapare.

În cazul reșapării la cald, banda de rulare nevulcanizată se aplică într-un strat fin pe carcasa deșapată. Vulcanizarea se face într-o  presă cu matriță, pentru o anumită perioadă de timp, în condiții standard de presiune și temperatură. În general, aspectul anvelopelor reșapat la cald este mult mai asemănător cu cel al unor anvelope noi.

Unde sunt utilizate anvelopele reșapate?

Anvelopele reșapate se utilizează foarte mult în unele țări europene ca Germania sau Marea Britanie, dar și în Statele Unite ale Americii, însă sunt mai puțin utilizate în țările Scandinave sau în Elveția, de exemplu.

În general, anvelopele reșapate se folosesc mai mult pentru camioane și vehicule utilitare, dat fiind faptul că prețul unor anvelope noi este mult mai ridicat decât în cazul unor anvelope pentru mașini. În spațiul Uniunii Europene, aproximativ jumătate din anvelopele care se înlocuiesc anual la camioane sunt anvelope reșapate, procentul fiind chiar mai mare în Finlanda.

În ceea ce privește vehiculele utilitare, reșaparea se realizează pâna la de 7 ori, în special în domeniul aeronautic.

Cât de sigure sunt anvelopele reșapate?

Anvelopele reșapate sunt supuse unui control al calității, întocmai ca și anvelopele noi, ceea ce înseamnă că, în cazul în care cumperi astfel de anvelope, ai dreptul să le returnezi dacă nu ești mulțumit și ai, totodată, siguranța că pot fi utilizate chiar și în condiții de iarnă (în cazul anvelopelor reșapate de iarnă).

De exemplu, unul din cei mai cunoscuți producători de anvelope reșapate, Radburg, realizează controlul calității cu ajutorul unui utilaj spcial pentru inspecție cu raze laser. Acest utilaj face o radiografie a structurii interne și identifică zonele în care structura anvelopei este afectată.

Pot fi utilizate anvelopele reșapate în România?

Anvelopele reșapate pot fi utilizate la noi în țară, însă este important să le cumperi de la producători sau distribuitori autorizați, atât din magazine fizice sau din magazine online. Astfel, vei avea siguranța că anvelopele au fost reșapate în mod corespunzător și că le poți utiliza fără probleme.

Ce să alegi între anvelope second hand, anvelope reșapate sau anvelope noi?

Fără îndoială, cea mai bună varintă o reprezintă anvelopele noi. Așa cum spuneam mai sus, există destule opțiuni pe piață, așa că poți găsi anvelope ieftine, care oferă performanțe foarte bune, chiar și în cazul anvelopelor de iarnă.

Dacă totuși nu vrei să investești într-un set de anvelope noi, din diverse motive (nu ai bugetul necesar sau folosești mai rar mașina personală etc), anvelopele reșapate sunt cea mai bună opțiune. Decât să folosești anvelope vechi și uzate, mai bine le înlocuiești cu unele reșapate.

Ar trebui să eviți anvelopele second hand, pentru că adesea vei găsi spre vânzare modele vechi, cu un grad ridicat de uzură, așa că nu este o investiție care să merite, chiar dacă vorbim despre prețuri mici.

Sperăm că aceste informații ți-au fost de ajutor și vei putea decide mai ușor dacă este cazul să te orientezi spre un set de anvelope reșapate, sau dacă îți echipezi mașina cu anvelope noi.

Despre autor

E-Pneu

Echipa specialistilor in anvelope de la E-Pneu va poate oferi orice anvelopa din lume (puneti-ne la incercare). Lucram in domeniul anvelopelor de mai mult de 15 ani si in acest timp ne-am dat silinta sa invatam cat mai mult. Ne suspectam a fi printre cei mai buni (tehnic vorbind) la capitolul anvelope pentru turisme,4x4 si camioane. Livram repede(24-48h) si suntem prietenosi in cazul returului sau anularii comenzii. Chiar daca suntem sibieni nu suntem inceti deloc, da deloc.

Nu E-Pneu a inventat roata dar stie totul despre ea.
Colaboram cu peste 44 de producatori de anvelope.
Testam performanta si apoi va oferim cea mai buna selectie de anvelope: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Firestone, Fulda, Kumho, Hankook, Yokohama, General, Vredestein si multe altele.

E-Pneu e deschis NON-STOP.

Comentarii

  1. Nu recomand Anvelope Reșapate
    Se lasă roata după un anumit timp
    Sunt foarte zgomotoase
    Și nu sunt sigure , asta e ultima dată Când i-au așa ceva mai bine aș prefera SH decât alea reșapate , testate pe propria piele

Dă-i un răspuns lui Ciatarîș Radu Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *