Alegerea corecta a anvelopelor, sfaturi si recomandari

Alegerea pneurilor potrivite masinii tale este o decizie importanta. Siguranta ta, la fel ca si placerea condusului pentru urmatorii ani sau zeci de mii de kilometri vor fi determinate de aceasta decizie. Informatiile furnizate aici si sfaturile/recomandarile e-pneu.ro.  va vor ajuta sa faceti alegerea corecta.

De cate anvelope am nevoie?

Din moment ce anvelopele determina personalitatea si performanta masinii tale, toate cele patru pneuri ar trebui sa fie cat mai identice posibil, altfel vor aparea probleme de manevrabilitate. Daca anvelopele nu se potrivesc, este posibil ca “fata” sau “spatele” masinii sa nu raspunda la fel rapid la comenzi, ceea ce duce la un control dificil al autovehiculului.

„Alegerea anvelopelor potrivite pentru masina ta este o decizie importanta … expertii e-pneu.ro te vor ajuta sa faci o selectie corecta! „

 

Sa luam urmatoarele exemple:

O singura anvelopa?

Daca profilul anvelopelor este suficient de inalt, dar trebuie sa schimbi o singura anvelopa pentru ca a suferit un accident sau dauna, ar trebui sa o inlocuiesti cu o anvelopa exact la fel cu celelalte trei. Alege un pneu de inlocuire de la acelasi brand, linie, marime si indice de viteza.  Chiar daca gasesti o anvelopa mai ieftina, nu merita, pentru ca va fi diferita de celelalte.

Doua anvelope?

Daca o pereche de anvelope, desi au suficient profil, trebuie schimbate din cauza ca sunt defecte sau au suferit vreo dauna, ar trebui sa le inlocuiesti, pe cat posibil, cu anvelope cat mai similare celor doua ramase. Desi ar fi ideal sa gasiti anvelope identice, si alte anvelope cu aceleasi caracteristici de marime, tip, categorie sau indice de viteza pot sa aiba rezultate bune.  Luati in calcul doar anvelopele din aceeasi categorie cu cele inlocuite. Noile anvelope vor fi instalate DOAR PE PUNTEA SPATE.

Cand mergeti la service pentru schimbarea anvelopelor, rugati-l pe mecanic sa va spuna din ce cauza s-au uzat mai rapid decat celelalte. Poate fi din cauza unei rotiri defectuoase, a unui aliniament gresit sau din cauza unor lovituri, frecari cu alte piese. Odata identificata problema, ea poate fi corectata inainte sa produca pagube noilor pneuri.

Retineti faptul ca obiectivul dumneavoastra este ca toate cele patru anvelope sa se uzeze in acelasi timp pentru a le schimba ca si set.

Un set de patru?

Daca toate cele patru anvelope se uzeaza in acelasi timp, aveti cea mai mare flexibilitate in alegerea unora noi. Daca sunteti multumit cu performantele pneurilor pe care le schimbati, le inlocuiti cu altele identice. Daca va doriti ca anvelopele sa ai o viata mai lunga, sau va doriti o tinuta de drum mai buna sau confort, cel mai probabil exista anvelopele care sa va ajute sa atingeti acest tel. Urmariti diferitele categorii pana o gasiti pe aceea care descrie o anvelopa care se potriveste nevoilor dumneavoastra.

Odata ce stiti cate anvelope vor trebui schimbate, determinati dimensiunea si tipul lor prin raspunsul la intrebarile de mai jos:

Care este dimensiunea potrivita pentru masinea mea?

Achizitionarea unor anvelope potrivite ca marime poate fi foarte complicata, mai ales daca decideti sa faceti un upgrade de la echiparea originala. Echipa de experti de la e-pneu.ro este mereu pregatita pentru a va oferi sfaturi in aceasta directie. Sunati la 0377.101.406.

Principala caracteristica a unei anvelope este aceea de a fi in stare sa suporte greutatea masinii voastre. Nu conteaza cat de perfomant este pneul aleas, daca el este suprasolicitat de incarcare, ii va ramane o rezerva insuficienta pentru o manevrabilitate buna si un raspuns rapid in caz de urgenta. Deci, cand sunteti in procesul de selectie, asigurati-va ca dimensiunea anvelopei este destinata sa suporte greutatea masinii voastre. Nu subestimati!

Urmatoarea caracteristica este dimensiunea totala a anvelopei. Pentru ca multe dintre functiile masinilor de azi sunt computerizate, pastrarea unei mari acurateti a datelor de intrare asigura o accurate egala a calculelor computerului de bord. O parte importanta a ecuatie de viteza este data de catre dimeniunea totala a rotii.

Pentru turisme si microbuze, pastrarea in limita a 3% a schimbarii diametrului e de dorit. Pick-up-urile si SUV-urile sunt construite sa permita diferente de pana la 15%. Cele mai multe dimensiuni pot fi calculate. Pentru mai multe informatii, urmariti articolul tehnic “Cum se calculeaza dimensiunea anvelopei”

Chiar daca 3 procente pot parea foarte putine, in realitate asta inseamna o diferenta de pana la ¾ toli sau aproximativ 20 mm.

Pentru o acuratete si mai mare a procesului de selectie, a fost dezvoltat un sistem denumit „Plus Sizing”. Folosim Plus Sizing pentru a lua in considerare diametrele anvelopelor disponibile si apoi sa selectam latimea potrivita, care asigura o capacitate de incarcare adecvata. Pastrarea diametrului total al rotii, ajuta la acuratetea datelor legate de viteza, care intra in computerul de bord.

Am nevoie de anvelope de vara, de iarna sau All-Season?

Mergeti cu masina doar pe drumuri insorite sau si prin ploaie si zapada? Va conduceti camioneta doar pe sosele sau si off road? Sau sunteti responsabilul cu dezapezirea drumurilor? Pentru fiecare din aceste tipuri de conducere exista diferite tipuri de pneuri.

Puneti-va urmatoarele intrebari pentru a determina din care categorie de anvelope sa alegeti:

Care este cea mai groaznica vreme pe care o sa o intalnesc?

Daca folositi mai mult de un set de jante si anvelope (de exemplu, anvelope de vara pe timp de vara si anvelope de zapada pe timp de iarna), puteti sa selectati anvelopele care va vor indeplini exact cerintele.

Daca folositi un singur set de anvelope all-season, puteti sa va descurcati si sa aveti perfomante in conditii de vreme buna, dar o sa aveti mari probleme in momentul in care conditiile se inrautatesc.

Deci, este foarte important sa alegeti anvelopele care pot face fata celor mai urate conditii de condus, pe care va asteptati sa le intalniti. Cand esti impotmolit in zapada sau noroi, pentru ca anvelopele tale nu au caracteristicile potrivite, o sa injurati si o sa blestemati performantele lor de doi lei, uitand foarte usor cat de bine se descurca in alte conditii de drum!

Care sunt conditiile tipice de drum cu care ma confrunt?

Daca sunteti genul care conduce doar prin cartier, iar o “calatorie lunga” este pana la mall-ul din afara orasului, probabil ca ar “merge”aproape orice anvelopa. Dar daca conduceti pe drumuri aglomerate, pe strazi de viteza sau autostrazi, veti fi mult mai bine serviti de catre anvelope cu un raspuns rapid. Daca mergeti mult pe autostrada, la viteze mari, va veti dori anvelope foarte putin zgomotoase, confortabile si cu un grad de uzura cat mai mic. Daca va place sa conduceti sportiv, pe drumuri virajate, va veti dori anvelope cu o manevrabilitate ridicata. Iar daca conduceti pe pista, sau in competitiile de autocross, va veti dori cele mai bune pneuri de competitie disponibile pe piata.

Cum impaci cele doua situatii

Daca cele mai rele conditii de drum si conditiile normale de drum sunt una si aceeasi, atunci va este indeajuns un singur set de anvelope. Daca locuiti dincolo de “centura de zapada”, si ninge doar ocazional, va sunt potrivite anvelopele all-season. Daca folositi SUV-ul doar ca masina de familie si il conduceti doar pe sosea, atunci anvelopele cu profil agresiv nu sunt pentru dumneavoastra (asta daca nu echipati masina doar pentru “look”).

Daca cele mai groaznice conditii sunt de fapt conditiile de fiecare zi (conduceti pe zapada intreaga iarna) dar difera in functie de sezon (vara, mare, soare, autostrada, viteza), atunci aveti nevoie de doua seturi de anvelope.

Chiar daca, la prima vedere, doua seturi de anvelope ar parea o cheltuiala mare, tineti cont ca, prin folosire alternative, uzura este injumatatita.

Cum compar pret vs valoare?

Daca aveti de ales intre doua seturi de anvelope, cu o diferenta de cost de 10%, faceti urmatorul exercitiu. Sa presupunem ca vreti sa conduceti 40.000 km cu noile pneuri. Anvelopa pe care vi-o doriti costa 450 lei fiecare. Costul per km este de 0.01125 lei, in timp ce pentru anvelopa de pe locul doi in preferintele voastre, care costa 410 de lei fiecare, costul per kilometru ar fi de 0.01025 lei. Dintr-odata diferenta in costul achizitionarii, desi este in avans, nu mai pare atat de mare.

Cand trebuie sa inlocuiesc anvelopele?

Legea

In majoritatea tarilor, anvelopele se considera uzate in momentul in care adancimea profilului a atins 1,6 mm. Pentru a-i ajuta pe soferi, producatorii anvelopelor au introdus asa numitii markeri de adancime sau indicatori de uzura, care se prezinta sub forma unor mici profile perpendiculare pe bavurile (santurile) anvelopelor. Odata ajuns la acesti markeri, anvelopa se considera uzata si trebuie inlocuita.

Normalitatea

E important de realizat ca, desi, pe masura ce se uzeaza, pneurile capata o mai buna tractiune pe suprafetele uscate si deci o manevrabilitate sporita, performantele pe supurafete umede scad dramatic la fel cu rezistenta la acvaplanare. Odata ajuns la indicatorii de uzura, tractiunea pe zapada este practice inexistenta.

Daca va ingrijoreaza drumurile umede, ar trebui sa inlocuiti anvelopele in momentul in care se ajunge la o uzura/adancime a bavurilor de aproximativ 3,2 mm. Din moment ce apa nu poate fi comprimata, aveti nevoie ca anvelopele sa aiba o adancime suficienta a santurilor care sa permita apei sa scape de sub anvelope.  Daca apa nu poate iesi sufficient de rapid, atunci anvelopele vor fi fortate la acvaplanare (chiar plutire). Acest lucru ducand la pierderea tractiunii si a directiei.

Daca zapada care acopera drumurile este o problema, atunci ar trebui sa schimbati anvelopele in momentul in care se ajunge la o adancime de aproximativ 4 mm pentru a mentine o mobilitate buna. Motivul pentru care aveti nevoie de un profil cat mai adanc este acela ca anvelopele trebuie sa comprime zapada si sa o indeparteze pe masura ce se invart rotile. Daca nu este suficient profil care sa “muste” din zapada, anvelopele tale vor musca din ce in ce mai putin, pana in momentul in care tractiunea se va reduce la minimum.  Pentru ca adancimea/inaltimea profilurilor este foarte importanta pentru tractiune, anvelopele de iarna vin cu profile mai mari decat cele all-season sau cele de vara. Unele anvelope de iarna au indicatori de uzura de pana la aproximativ 5 mm.

Daca inca sunteti usor confuzi si aveti nevoie de ajutor in procesul de selectie, sunati unul din expertii e-pneu.ro la 0377.101.406 sau trimiteti un email la office@e-pneu.ro.

Despre autor

E-Pneu

Echipa specialistilor in anvelope de la E-Pneu va poate oferi orice anvelopa din lume (puneti-ne la incercare). Lucram in domeniul anvelopelor de mai mult de 15 ani si in acest timp ne-am dat silinta sa invatam cat mai mult. Ne suspectam a fi printre cei mai buni (tehnic vorbind) la capitolul anvelope pentru turisme,4x4 si camioane. Livram repede(24-48h) si suntem prietenosi in cazul returului sau anularii comenzii. Chiar daca suntem sibieni nu suntem inceti deloc, da deloc.

Nu E-Pneu a inventat roata dar stie totul despre ea.
Colaboram cu peste 44 de producatori de anvelope.
Testam performanta si apoi va oferim cea mai buna selectie de anvelope: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Firestone, Fulda, Kumho, Hankook, Yokohama, General, Vredestein si multe altele.

E-Pneu e deschis NON-STOP.