Cand vine vorba de a organiza teste atipice pentru anvelope, nimeni nu ii intrece pe cei de la AutoBild. Acestia au propus un test anvelope all season pe dimensiunea 235/60R18, iar pe langa cele 6 modele propuse spre testare, au luat in calcul si doua anvelope de vara si de iarna, precum si doua anvelope all terrain. Pneurile de tip AT nu sunt proiectate pentru rularea pe zapada si gheata, precum in cazul anvelopelor all season, in schimb designul usor spre offroad al benzii de rulare le poate ajuta sa se descurce onorabil. In plus, pneurile all terrain din test sunt marcate cu inscriptia M+S fapt ce le face legale pentru rularea pe drumuri acoperite cu zapada. Astfel, in cadrul testului, anvelopele AT s-au descurcat surprinzator de bine pe zapada, insa au fost puse in dificultate de probele pe asfalt, in special in conditii de umiditate.
Carosabil uscat
Rezultatele au fost destul de apropiate, in special pentru Michelin CrossClimate, care in testul de franare s-a apropiat simtitor de anvelopa de vara, ce avea rol de punct e referinta, iar anvelopa de iarna reuseste sa bata doua dintre anvelopele all season.
Franare pe uscat |
|
Model anvelopa |
Distanta de franare (metri) |
Anvelopa de vara | 37.9 |
Michelin CrossClimate SUV | 38.3 |
Vredestein Quatrac 5 SUV | 40.7 |
Goodyear Vector 4Season Gen 2 SUV | 41.8 |
Yokohama Geolander AT G015 | 42.1 |
Nokian WeatherProof SUV | 42.5 |
Anvelopa de iarna | 42.7 |
Hankook Kinergy 4S | 42.8 |
General Grabber AT3 | 43.4 |
Mastersteel All WeatherM | 43.4 |
Manevrabilitate pe uscat |
|
Model anvelopa |
Viteza medie la care se puteau face manevre sigure |
Anvelopa de vara | 83 |
Michelin CrossClimate SUV | 82.8 |
Vredestein Quatrac 5 SUV | 82.7 |
Yokohama Geolander AT G015 | 82.3 |
Hankook Kinergy 4S | 82 |
Nokian WeatherProof SUV | 81.9 |
Goodyear Vector 4Season Gen 2 SUV | 81.6 |
Mastersteel All WeatherM | 81.5 |
Anvelopa de iarna | 81.5 |
General Grabber AT3 | 80.3 |
Carosabil ud
Dupa ce anvelopele AT s-au chinuit pe sosea uscata, testul pe sosea meda le-a pus si mai mari dificultati. Michelin si Vredestein s-au descurcat foarte bine, reusind sa opreasca SUV-ul mai repede decat anvelopa de vara. Diferenta intre primul si ultimul pneu clasate in proba a fost uriasa: 19.3 metri.
Franare pe ud |
|
Model anvelopa |
Distanta de franare (metri) |
Michelin CrossClimate SUV | 49.2 |
Vredestein Quatrac 5 SUV | 49.7 |
Anvelopa de vara | 49.7 |
Goodyear Vector 4Season Gen 2 SUV | 50.2 |
Nokian WeatherProof SUV | 50.3 |
Anvelopa de iarna | 52.4 |
Hankook Kinergy 4S | 52.6 |
Mastersteel All WeatherM | 53.3 |
Yokohama Geolander AT G015 | 58.1 |
General Grabber AT3 | 67.1 |
Manevrabilitate pe ud |
|
Model anvelopa |
Viteza medie la care se puteau face manevre sigure |
Vredestein Quatrac 5 SUV | 73.1 |
Goodyear Vector 4Season Gen 2 SUV | 72.9 |
Anvelopa de vara | 72.2 |
Nokian WeatherProof SUV | 70.8 |
Michelin CrossClimate SUV | 70.7 |
Anvelopa de iarna | 70 |
Hankook Kinergy 4S | 69.5 |
Mastersteel All WeatherM | 69.5 |
Yokohama Geolander AT G015 | 67.8 |
General Grabber AT3 | 62 |
Carosabil acoperit cu zapada
Franare pe zapada |
|
Model anvelopa |
Distanta de franare (metri) |
Avelopa de iarna | 23.7 |
Nokian WeatherProof SUV | 24.5 |
Goodyear Vector 4Season Gen 2 SUV | 25.1 |
Mastersteel All WeatherM | 25.7 |
Vredestein Quatrac 5 SUV | 26.2 |
General Grabber AT3 | 27.6 |
Hankook Kinergy 4S | 27.7 |
Michelin CrossClimate SUV | 27.8 |
Yokohama Geolander AT G015 | 29.1 |
Anvelopa de vara | 71.4 |
Manevrabilitatea pe zapada |
|
Model anvelopa |
Viteza medie la care se puteau face manevre sigure |
Anvelopa de iarna | 51.2 |
Goodyear Vector 4Season Gen 2 SUV | 50.4 |
Michelin CrossClimate SUV | 49.8 |
Vredestein Quatrac 5 SUV | 49.7 |
Nokian WeatherProof SUV | 49.6 |
Hankook Kinergy 4S | 49.6 |
Yokohama Geolander AT G015 | 48.8 |
Mastersteel All WeatherM | 48.5 |
General Grabber AT3 | 47.1 |
Anvelopa de vara | 34.2 |
Clasamentul final este prezentat mai jos. De mentionat faptul ca desi anvelopele AT s-au descurcat foarte slab pe sosea umeda comparativ cu pneurile all season si de vara, aceste sunt proiectate pentru rularea off-road, in noroi, nisip, pietre etc, iar in aceste conditii cu siguranta ar avea un avantaj in fata celor all season sau de vara. Aceasta fiind spusa, daca SUV-ul dvs petrece un procent major pe sosea nu este justificata echiparea lui cu anvelope AT, insa, daca se circula frecvent pe drumuri neasfaltate, utilizarea acestui tip de anvelope este perfect normala.
- Goodyear Vector 4Season Gen 2 SUV
Total: 39 / Uscat: 5 / Ud: 8 / Zapada: 6 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 7
Puncte tari: O performanta echilibrata, excelente pe zapada si pe sosea umeda, avand o rezistenta foarte buna la acvaplanare. De asemenea, un nivel foarte bun al zgomotului.
Puncte slabe: Pret ridicat.
Per total: Castigatorul testului.
- Michelin CrossClimate SUV
Total: 41 / Uscat: 8 / Ud: 7 / Zapada: 5 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 9 / Zgomot: 6
Puncte tari: Cel mai bun din test pe sosea uscata, fiind foarte aproape de anvelopa de vara. Bun pe ud. Consum scazut de carburant.
Puncte slabe: Distanta mare de franare pe zapada.
Per total: Foarte recomandat.
- Nokian WeatherProof SUV
Total: 35 / Uscat: 5 / Ud: 7 / Zapada: 6 / Confort: 5 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6
Puncte tari: Distanta mica de franare pe zapada. Bun pe sosea umeda. O buna rezistenta la acvaplanare.
Puncte slabe: Distanta mare de franare pe uscat. Stabilitate laterala scazuta pe zapada.
Per total: Recomandat.
- Vredestein Quatrac 5 SUV
Total: 37 / Uscat: 7 / Ud: 7 / Zapada: 5 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 5
Puncte tari: Foarte buna aderenta si distanta scurta de franare pe sosea umeda. Bun comportament pe zapada.
Puncte slabe: Nivel scazut al confortului. Rezistenta medie la acvaplanare.
Per total: Recomandat.
- Hankook Kinergy 4S
Total: 34 / Uscat: 5 / Ud: 6 / Zapada: 5 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 5
Puncte tari: O foarte buna rezistenta la acvaplanare. Pret bun.
Puncte slabe: Destul de zgomotos. Distante mari de franare pe drum uscat sau acoperit cu zapada.
Per total: Recomandat.
- Mastersteel All Weather M
Total: 30 / Uscat: 4 / Ud: 4 / Zapada: 5 / Confort: 5 / Rezistenta la rulare: 5 / Zgomot: 7
Puncte tari: Bun nivel al tractiunii pe zapada, pret bun si putin zgomotoase.
Puncte slabe: Distante mari de franare, atat pe sosea umeda, cat si pe sosea uscata. Nivel crescut al subvirarii pe zapada si pe drum uscat.
Per total: Conditional recomandat.
- Yokohama Geolander AT G015
Total: 24 / Uscat: 5 / Ud: 3 / Zapada: 3 / Confort: 3 / Rezistenta la rulare: 3 / Zgomot: 7
Puncte tari: Buna stabilitate laterala pe zapada. Comportament bun pe drum uscat. Nivel scazut al zgomotului la rulare.
Puncte slabe: Distante lungi de franare, atat pe carosabil ud, cat si pe sosea acoperita cu zapada. Rezistenta ridicata la rulare, nivel scazut al confortului.
Per total: Recomandat in anumite situatii.
- General Grabber AT3
Total: 23 / Uscat: 3 / Ud: 5 / Zapada: 2 / Confort: 4 / Rezistenta la rulare: 2 / Zgomot: 7
Puncte tari: Nivel scazut al zgomotului.
Puncte slabe: Aderenta foarte scazuta pe sosea umeda. Risc ridicat de aparitie a acvaplanarii. Distante mari de franare pe sosea acoperita cu zapada.
Per total: Nerecomandat.
Vezi oferta de anvelope all season, anvelope de vara, anvelope de iarna au anvelope AT pe www.e-pneu.ro