AutoBild Test anvelope all season SUV 2018 (235/60R18)

Cand vine vorba de a organiza teste atipice pentru anvelope, nimeni nu ii intrece pe cei de la AutoBild. Acestia au propus un test anvelope all season pe dimensiunea 235/60R18, iar pe langa cele 6 modele propuse spre testare, au luat in calcul si doua anvelope de vara si de iarna, precum si doua anvelope all terrain. Pneurile de tip AT nu sunt proiectate pentru rularea pe zapada si gheata, precum in cazul anvelopelor all season, in schimb designul usor spre offroad al benzii de rulare le poate ajuta sa se descurce onorabil. In plus, pneurile all terrain din test sunt marcate cu inscriptia M+S fapt ce le face legale pentru rularea pe drumuri acoperite cu zapada. Astfel, in cadrul testului, anvelopele AT s-au descurcat surprinzator de bine pe zapada, insa au fost puse in dificultate de probele pe asfalt, in special in conditii de umiditate.

Carosabil uscat

Rezultatele au fost destul de apropiate, in special pentru Michelin CrossClimate, care in testul de franare s-a apropiat simtitor de anvelopa de vara, ce avea rol de punct e referinta, iar anvelopa de iarna reuseste sa bata doua dintre anvelopele all season.

Franare pe uscat

Model anvelopa

Distanta de franare (metri)

Anvelopa de vara 37.9
Michelin CrossClimate SUV 38.3
Vredestein Quatrac 5 SUV 40.7
Goodyear Vector 4Season Gen 2 SUV 41.8
Yokohama Geolander AT G015 42.1
Nokian WeatherProof SUV 42.5
Anvelopa de iarna 42.7
Hankook Kinergy 4S 42.8
General Grabber AT3 43.4
Mastersteel All WeatherM 43.4

 

Manevrabilitate pe uscat

Model anvelopa

Viteza medie la care se puteau face manevre sigure

Anvelopa de vara 83
Michelin CrossClimate SUV 82.8
Vredestein Quatrac 5 SUV 82.7
Yokohama Geolander AT G015 82.3
Hankook Kinergy 4S 82
Nokian WeatherProof SUV 81.9
Goodyear Vector 4Season Gen 2 SUV 81.6
Mastersteel All WeatherM 81.5
Anvelopa de iarna 81.5
General Grabber AT3 80.3


Carosabil ud

Dupa ce anvelopele AT s-au chinuit pe sosea uscata, testul pe sosea meda le-a pus si mai mari dificultati. Michelin si Vredestein s-au descurcat foarte bine, reusind sa opreasca SUV-ul mai repede decat anvelopa de vara. Diferenta intre primul si ultimul pneu clasate in proba a fost uriasa: 19.3 metri.

Franare pe ud

Model anvelopa

Distanta de franare (metri)

Michelin CrossClimate SUV 49.2
Vredestein Quatrac 5 SUV 49.7
Anvelopa de vara 49.7
Goodyear Vector 4Season Gen 2 SUV 50.2
Nokian WeatherProof SUV 50.3
Anvelopa de iarna 52.4
Hankook Kinergy 4S 52.6
Mastersteel All WeatherM 53.3
Yokohama Geolander AT G015 58.1
General Grabber AT3 67.1

 

Manevrabilitate pe ud

Model anvelopa

Viteza medie la care se puteau face manevre sigure

Vredestein Quatrac 5 SUV 73.1
Goodyear Vector 4Season Gen 2 SUV 72.9
Anvelopa de vara 72.2
Nokian WeatherProof SUV 70.8
Michelin CrossClimate SUV 70.7
Anvelopa de iarna 70
Hankook Kinergy 4S 69.5
Mastersteel All WeatherM 69.5
Yokohama Geolander AT G015 67.8
General Grabber AT3 62

 

Carosabil acoperit cu zapada

Franare pe zapada

Model anvelopa

Distanta de franare (metri)

Avelopa de iarna 23.7
Nokian WeatherProof SUV 24.5
Goodyear Vector 4Season Gen 2 SUV 25.1
Mastersteel All WeatherM 25.7
Vredestein Quatrac 5 SUV 26.2
General Grabber AT3 27.6
Hankook Kinergy 4S 27.7
Michelin CrossClimate SUV 27.8
Yokohama Geolander AT G015 29.1
Anvelopa de vara 71.4

Manevrabilitatea pe zapada

Model anvelopa

Viteza medie la care se puteau face manevre sigure

Anvelopa de iarna 51.2
Goodyear Vector 4Season Gen 2 SUV 50.4
Michelin CrossClimate SUV 49.8
Vredestein Quatrac 5 SUV 49.7
Nokian WeatherProof SUV 49.6
Hankook Kinergy 4S 49.6
Yokohama Geolander AT G015 48.8
Mastersteel All WeatherM 48.5
General Grabber AT3 47.1
Anvelopa de vara 34.2

 

Clasamentul final este prezentat mai jos. De mentionat faptul ca desi anvelopele AT s-au descurcat foarte slab pe sosea umeda comparativ cu pneurile all season si de vara, aceste sunt proiectate pentru rularea off-road, in noroi, nisip, pietre etc, iar in aceste conditii cu siguranta ar avea un avantaj in fata celor all season sau de vara. Aceasta fiind spusa, daca SUV-ul dvs petrece un procent major pe sosea nu este justificata echiparea lui cu anvelope AT, insa, daca se circula frecvent pe drumuri neasfaltate, utilizarea acestui tip de anvelope este perfect normala.

  1. Goodyear Vector 4Season Gen 2 SUV

Total: 39 / Uscat: 5 / Ud: 8 / Zapada: 6 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 7

Puncte tari: O performanta echilibrata, excelente pe zapada si pe sosea umeda, avand o rezistenta foarte buna la acvaplanare. De asemenea, un nivel foarte bun al zgomotului.

Puncte slabe: Pret ridicat.

Per total: Castigatorul testului.

  1. Michelin CrossClimate SUV

Total: 41 / Uscat: 8 / Ud: 7 / Zapada: 5 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 9 / Zgomot: 6

Puncte tari: Cel mai bun din test pe sosea uscata, fiind foarte aproape de anvelopa de vara. Bun pe ud. Consum scazut de carburant.

Puncte slabe: Distanta mare de franare pe zapada.

Per total: Foarte recomandat.

  1. Nokian WeatherProof SUV

Total: 35 / Uscat: 5 / Ud: 7 / Zapada: 6 / Confort: 5 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 6

Puncte tari: Distanta mica de franare pe zapada. Bun pe sosea umeda. O buna rezistenta la acvaplanare.

Puncte slabe: Distanta mare de franare pe uscat. Stabilitate laterala scazuta pe zapada.

Per total: Recomandat.

  1.  Vredestein Quatrac 5 SUV

Total: 37 / Uscat: 7 / Ud: 7 / Zapada: 5 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 5

Puncte tari: Foarte buna aderenta si distanta scurta de franare pe sosea umeda. Bun comportament pe zapada.

Puncte slabe: Nivel scazut al confortului. Rezistenta medie la acvaplanare.

Per total: Recomandat.

  1. Hankook Kinergy 4S

Total: 34 / Uscat: 5 / Ud: 6 / Zapada: 5 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 6 / Zgomot: 5

Puncte tari: O foarte buna rezistenta la acvaplanare. Pret bun.

Puncte slabe: Destul de zgomotos. Distante mari de franare pe drum uscat sau acoperit cu zapada.

Per total: Recomandat.

  1. Mastersteel All Weather M

Total: 30 / Uscat: 4 / Ud: 4 / Zapada: 5 / Confort: 5 / Rezistenta la rulare: 5 / Zgomot: 7

Puncte tari: Bun nivel al tractiunii pe zapada, pret bun si putin zgomotoase.

Puncte slabe: Distante mari de franare, atat pe sosea umeda, cat si pe sosea uscata. Nivel crescut al subvirarii pe zapada si pe drum uscat.

Per total: Conditional recomandat.

  1. Yokohama Geolander AT G015

Total: 24 / Uscat: 5 / Ud: 3 / Zapada: 3 / Confort: 3 / Rezistenta la rulare: 3 / Zgomot: 7

Puncte tari: Buna stabilitate laterala pe zapada. Comportament bun pe drum uscat. Nivel scazut al zgomotului la rulare.

Puncte slabe: Distante lungi de franare, atat pe carosabil ud, cat si pe sosea acoperita cu zapada. Rezistenta ridicata la rulare, nivel scazut al confortului.

Per total: Recomandat in anumite situatii.

  1. General Grabber AT3

Total: 23 / Uscat: 3 / Ud: 5 / Zapada: 2 / Confort: 4 / Rezistenta la rulare: 2 / Zgomot: 7

Puncte tari: Nivel scazut al zgomotului.

Puncte slabe: Aderenta foarte scazuta pe sosea umeda. Risc ridicat de aparitie a acvaplanarii. Distante mari de franare pe sosea acoperita cu zapada.

Per total: Nerecomandat.

 

Vezi oferta de anvelope all season, anvelope de vara, anvelope de iarna au anvelope AT pe www.e-pneu.ro

Despre autor

E-Pneu

Echipa specialistilor in anvelope de la E-Pneu va poate oferi orice anvelopa din lume (puneti-ne la incercare). Lucram in domeniul anvelopelor de mai mult de 15 ani si in acest timp ne-am dat silinta sa invatam cat mai mult. Ne suspectam a fi printre cei mai buni (tehnic vorbind) la capitolul anvelope pentru turisme,4x4 si camioane. Livram repede(24-48h) si suntem prietenosi in cazul returului sau anularii comenzii. Chiar daca suntem sibieni nu suntem inceti deloc, da deloc.

Nu E-Pneu a inventat roata dar stie totul despre ea.
Colaboram cu peste 44 de producatori de anvelope.
Testam performanta si apoi va oferim cea mai buna selectie de anvelope: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Firestone, Fulda, Kumho, Hankook, Yokohama, General, Vredestein si multe altele.

E-Pneu e deschis NON-STOP.