Ce se modifică la etichetarea europeană a anvelopelor?

  • Ce este eticheta anvelopei?

Introdusă în 2012, eticheta anvelopelor oferă consumatorilor din întreaga Europă informații despre consumul de combustibil, performanța de tracțiune și zgomot, prin detalierea rezistenței la rulare a anvelopelor, aderența pe teren umed și zgomotul extern la rulare. Prin utilizarea acestei scale comune, obiectivul etichetei UE a anvelopelor este de a facilita consumatorilor alegerea în cunoștință de cauză atunci când cumpără anvelope noi. Începând cu 1 mai 2021, eticheta revizuită a anvelopelor va intra în vigoare.

  • De ce modifică Comisia Europeană eticheta existentă a anvelopelor?

Cu regulamentul revizuit privind eticheta anvelopelor, Comisia Europeană își propune să sporească siguranța, precum și eficiența economică și de mediu a transportului rutier, promovând anvelope eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, sigure, cu aderență optimă pe teren umed și niveluri reduse de zgomot. Noua etichetă include, de asemenea, informații noi pentru consumatori care indică dacă o anvelopă este potrivită pentru utilizare în condiții de zăpadă severă (anvelope de iarnă) sau chiar în condiții extreme de gheață.

  • Toate anvelopele intră sub incidența noii reglementări privind etichetarea anvelopelor?

Noua reglementare privind eticheta anvelopelor se aplică anvelopelor pentru turisme (anvelope C1), anvelopelor vehiculelor utilitare ușoare (anvelope C2) și anvelopelor vehiculelor grele (anvelope C3) care sunt introduse pe piață după 1 mai 2021.

  • Ce anvelope sunt excluse din noua reglementare a etichetării anvelopelor?

Noua reglementare privind etichetarea anvelopelor se aplică numai anvelopelor noi pentru autoturisme (anvelope C1), anvelopelor vehiculelor utilitare ușoare (anvelopelor C2) și anvelopelor pentru vehicule grele (anvelopelor C3). Următoarele categorii sunt excluse în prezent din domeniul de aplicare al noii reglementări: anvelope reșapate, anvelope off-road, anvelope de curse, anvelope clutabile, anvelope de rezervă pentru uz temporar, anvelope concepute pentru a fi montate pe vehicule înmatriculate pentru prima dată înainte de 1 octombrie 1990 anvelope a căror viteză nominală este mai mică de 80 km/h, anvelope al căror diametru nominal al jantei nu depășește 254 mm sau este de 635 mm sau mai mult.

  • Ce se schimbă în eticheta Europeană a anvelopelor?
  • Conform noii reglementări, atât producătorii de anvelope, cât și distribuitorii vor trebui să furnizeze date oficiale de etichetare înainte de vânzarea tuturor anvelopelor: C1 (anvelope pentru turisme), C2 (anvelope pentru vehicule comerciale ușoare) și C3 (anvelope pentru vehicule comerciale grele).
  • Noul regulament se va aplica și anvelopelor OE, în timp ce vechiul regulament era obligatoriu numai pentru anvelopele de schimb
  • Conform noii reglementări, pe lângă eticheta standard (rezistență la rulare, aderență umedă și zgomot exterior de rulare), există și opțiuni pentru includerea unei pictograme care să indice dacă o anvelopă este potrivită pentru condiții de zăpadă și o altă pictogramă nouă pentru aderența pe gheață .
  • Anvelopele potrivite pentru condiții de zăpadă poartă simbolul muntelui cu trei piscuri și fulgului de nea (3PMSF) pe etichetă, precum și pe peretele lateral al acestor anvelope.
  • Anvelopele C1 (turisme) care îndeplinesc cerințele viitorului standard ISO pentru performanța pe gheață vor avea un nou simbol pe etichetă, care reprezintă o stalagmită de gheață. Simbolul pentru gheață nu este încă present pe peretele lateral.
  • A fost făcută o modificare minoră în ceea ce privește clasele de etichete pentru rezistența la rulare și aderență pe teren umed: clasele curente goale pentru anvelopele C1 și C2 au fost completate și clasele redundante (care nu mai sunt permise conform valorilor limită) au fost șterse și formează o nouă scară care are doar 5 clase (de la A la E).
  • În partea de jos a etichetei, clasa de zgomot (A, B sau C) va fi întotdeauna indicată în plus față de valoarea nivelului de zgomot extern în decibeli.
  • Conform noii reglementări, etichetele anvelopelor trebuie să includă și numele producătorului de anvelope, precum și un identificator unic, identificatorul tipului de anvelopă.
  • În cele din urmă, eticheta anvelopei va trebui să includă un cod QR, care este destinat să facă legătura directă cu detaliile specifice anvelopelor din Baza de date europeană de produse pentru etichetarea energetică (EPREL).
  • Când va intra în vigoare noua etichetă a anvelopelor?

Noua reglementare a etichetei anvelopelor se va aplica de la 1 mai 2021. Până atunci, eticheta actuală a anvelopelor rămâne în uz.

  • Distribuitorii de anvelope trebuie să reeticheteze anvelopele deja existente în stoc, care au fost introduse pe piață înainte de 1 mai 2021?

Toate anvelopele C1, C2 și C3 produse începând cu 1 mai 2021 și introduse în mod necesar pe piață după această data, trebuie să aibă noua etichetă. Cu toate acestea, distribuitorii nu au obligația de a reeticheta anvelopele care sunt în stoc după 1 mai 2021, dacă aceste anvelope au fost introduse pe piață înainte de această dată, deci înainte de intrarea în vigoare a noului regulament de etichetare a anvelopelor. Cu alte cuvinte, anvelopele introduse pe piață înainte de 1 mai 2021 pot rămâne cu eticheta veche până când sunt vândute. Prin urmare, atât eticheta veche, cât și cea nouă pot fi găsite pe anvelope la punctele de vânzare chiar și după 1 mai 2021, în funcție de data introducerii acestor anvelope pe piață.

  • Care sunt obligațiile producătorilor de anvelope în raport cu noua reglementare a etichetării anvelopelor?

Producătorii de anvelope au posibilitatea de a pune fie un autocolant pe anvelopă, fie să includă o etichetă tipărită la fiecare livrare a lotului de anvelope identice către distribuitor. Goodyear se va asigura că toate anvelopele livrate partenerilor vor avea etichetă imprimată/

Pentru toate anvelopele, informațiile de pe etichetă trebuie, de asemenea, să fie incluse pe paginile web ale producătorului, broșurile și documentația tehnică promoțională oferită cumpărătorului.

Producătorii de anvelope trebuie, de asemenea, să introducă informațiile cerute de noua reglementare privind eticheta anvelopelor în baza de date a produselor (EPREL) dezvoltată de Comisia Europeană înainte de a introduce o anvelopă pe piață de la 1 mai 2021.

  • Ce este EPREL?

EPREL este baza de date europeană pentru produse disponibilă public pentru etichetarea energiei, care a fost creată de către Comisia Europeană pentru a oferi consumatorilor informații importante privind eficiența energetică. Scopul său este de a spori activitățile de supraveghere a pieței și aplicarea acestora în UE. Este o cerință legală pentru furnizorii (producătorii, importatorii sau reprezentanții autorizați) ale produselor reglementate de Regulamentul UE de etichetare energetică (de exemplu, aparatele de uz casnic) să încarce informații despre produsele lor în baza de date înainte de a introduce aceste produse pe piață în UE. Conform noii reglementări privind eticheta anvelopelor, producătorii de anvelope vor trebui, de asemenea, să introducă informațiile în baza de date a produselor înainte de a introduce o anvelopă pe piața UE începând cu 1 mai 2021.

  • Eticheta anvelopei oferă informații complete despre performanța anvelopei?

Eticheta oferă informații de bază despre cinci aspecte esențiale ale performanței unei anvelope (consum de combustibil, aderență pe teren umed și zgomot de rulare extern, aderență pe zăpadă și aderență pe gheață) pentru a ajuta consumatorii să facă o alegere în cunoștință de cauză. Cu toate acestea, eticheta nu acoperă toți parametrii legați de performanța generală a unei anvelope. Prin comparație, testele independente efectuate de revistele auto acoperă în medie cincisprezece aspecte ale performanței anvelopelor, în timp ce de exemplu Goodyear analizează peste cincizeci de criterii, inclusiv rezistența la acvaplanare, manevrabilitatea la uscare, frânarea la uscare, stabilitatea la viteză mare, kilometrajul și multe altele. Prin urmare, eticheta nu poate înlocui testarea calității de către laboratoare specializate sau informațiile furnizate de producători și alții, care utilizează o gamă mai largă de criterii pentru a evalua performanța anvelopelor.

  • Noua etichetă a anvelopelor se va aplica și anvelopelor vândute în Regatul Unit?

Regatul Unit intenționează să adopte reglementarea UE privind etichetarea (UE) 2020/740 la legislația națională. Deocamdată (martie 2021), data implementării nu este încă cunoscută, în timp ce vechiul regulament (CE) 1222/2009 a fost adoptat conform legislației naționale britanice înainte de 1 ianuarie 2021. Cu toate acestea, autoritățile de reglementare britanice și-au comunicat intenția de a permite anvelopele vânzări folosind noua etichetă de design și informații. În consecință, Goodyear va începe etichetarea livrărilor din Marea Britanie cu noile etichete începând cu 1 mai.

Distribuie prietenilor tai: Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Despre autor

E-Pneu

Echipa specialistilor in anvelope de la E-Pneu va poate oferi orice anvelopa din lume (puneti-ne la incercare). Lucram in domeniul anvelopelor de mai mult de 15 ani si in acest timp ne-am dat silinta sa invatam cat mai mult. Ne suspectam a fi printre cei mai buni (tehnic vorbind) la capitolul anvelope pentru turisme,4x4 si camioane. Livram repede(24-48h) si suntem prietenosi in cazul returului sau anularii comenzii. Chiar daca suntem sibieni nu suntem inceti deloc, da deloc.

Nu E-Pneu a inventat roata dar stie totul despre ea.
Colaboram cu peste 44 de producatori de anvelope.
Testam performanta si apoi va oferim cea mai buna selectie de anvelope: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Firestone, Fulda, Kumho, Hankook, Yokohama, General, Vredestein si multe altele.

E-Pneu e deschis NON-STOP.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *