Cele mai bune anvelope europene de iarnă 2022

Anvelope de iarna
Anvelope de iarna


          În fiecare an, pentru anotimpurile de iarnă și de vară viitoare, publicațiile independente ale industriei și organizațiile de testare efectuează cercetări independente ale performanțelor anvelopelor menite să îi ajute pe șoferi să își aleagă următorul set de pneuri.

             De două ori pe an, reunind rezultatele numeroaselor teste, noi cei de la www.e-pneu.ro va prezentam cele mai bune anvelope ale sezonului.

Prea multe teste, prea puține modele noi

             În total, testele au implicat 98 de modele din 60 de mărci de anvelope, ceea ce nu acoperă toți noii veniți ai sezonului, acesta fiind un fapt mai putin satisfacator: ne-am fi dorit cu adevărat să vedem performanța testata si la să zicem, Goodyear UltraGrip 9+, Nokian WRA4, Toyo Observe S944, Nexen Winguard Snow’G 3 sau  Pirelli P Zero Winter.

             Dar apoi din nou, chiar și fără aceste noi modele, clasamentul anvelopelor 2019/2020 s-a schimbat semnificativ. Câteva schimburi au avut loc chiar în liga de top.

             Recapitularea noastră asupra celor mai bune anvelope de iarnă de tip european include modelele care au reușit să se claseze pe primele locuri in toate testele efectuate. În primul rând, acestea sunt anvelope din clasa premium și, din acest motiv, gândindu-ne la soferi, al căror buget este departe de a fi nelimitat, am decis să lărgim ușor gama de opțiuni și să acoperim și modelele care s-au apropiat cât mai mult de piedestalul câștigător.

Câștigătorul absolut

             Reînnoindu-și gama de sortimente în 2019, Goodyear Tire & Rubber Company a definit modelul UltraGrip Performance Plus, ca o actualizare la UltraGrip Performance Gen-1, ceea ce a adus acestui producător de anvelope randamentul maxim al investițiilor sub formă de premii literal la fiecare test in care a fost implicat acest model nou.

Rezultate teste Goodyear Ultra Grip Performance +(Plus)

Lovind liniile de vârf ale testelor cu precizie, acest model a reușit să înscrie titlul „cea mai bună anvelopă de iarnă europeană 2019/2020”, eliminând produsul Continental TS860 din Pantheon-ul lumii anvelopelor.

Grupul de conducere

             Deci, ce s-a intamplat cu predecesorul noului campion? Modelul Goodyear UltraGrip Performance Gen1  a reușit să rămână în grupul de conducere, îmbunătățindu-și ușor rezultatele față de anul trecut, chiar ținând cont de locul opt în clasamentul final al testului realizat de Teknikens Värld (al treilea din subgrupa), pe care l-a împărtășit cu Michelin X – Ice North 4. Sperăm că toată lumea va fi de acord că aceasta este proximitatea  plăcută, mai ales având în vedere faptul că XIN4 este unul dintre modelele de anvelope cu vârf.

Rezultate teste anvelope de iarna Goodyear
Anvelopa Goodyear Ultra Grip Performance Gen-1 SUV

În același timp, versiunea proiectată pentru SUV-urile orașului – Goodyear UltraGrip SUV Gen-1 – nu si- a putut folosi pe deplin singura sa șansă. Locul al patrulea.

Anvelopa Continental WinterContact TS 850, care până acum a ocupat poziția de lider pentru două sezoane de iarnă (2017/2018 și 2018/2019), a început să „cedeze” ușor sub atacul puternic al noului model Goodyear. TS 860 a făcut o schimbare curată a celui mai mare test al sezonului realizat de Auto Bild, testul pentru L’Argus pentru modelele de clasă premium și testul realizat de revista Motor din Polonia.

Continental TS860
Rezultate teste Continental TS860

În plus, s-a pronunțat că este cea mai bună anvelopă europeană fără cuie în testul mixt efectuat de Teknikens Värld. Subliniem faptul că acest test a implicat atât anvelope europene, cât și nordice, iar WinterContact TS 860  marcand al cincea (din 18) pozitie  ar trebui considerat o realizare. Nu se poate nega faptul că acest model de marca germană este superb, totuși, având în vedere faptul că a marcat câteva locuri fără premiu, nu-l putem numi liderul sezonului așa cum am făcut doi sau trei ani în urmă.

 În paralel, modificarea asimetrică a Continental WinterContact TS 860 S, care prezintă sistemul Self Supporting Runflat (SSR), a venit doar pe locul patru în testul Auto Bild Sportscars.

Cu toate acestea, proiectate pentru autoturisme de înaltă performanță, autoturismele WinterContact TS 850 cu un „P” la final nu au dezamagit marca germană și au obținut rezultate în general decente. Acesta a depășit clasamentul publicației Sport Auto și a marcat bronzul în testul Auto Bild Allrad. O altă anvelopă care pare să atingă ținta în acest an este Dunlop Winter Response 2, care a repetat succesul de anul trecut la testele ADAC. Testat în dimensiunea 185/65 R15 pentru mașini compacte, a reusit sa obtina locul intai, convingandu-I pe experti despre fiabilitatea sa pe zapada, trotuar umed si asfalt uscat. Un bonus plăcut pentru șoferi este eficiența ridicată a acestora. Anvelopele Bridgestone de multe ori nu reclamă nici măcar pozițiile de top din pachetele testelor, și să nu mai vorbim de premii. Cu toate acestea, încă un nou model de iarnă 2019/2020 ar putea rupe această tradiție. A obtinut aur în testul maghiar Autonavigator și două premii de argint din partea grupelor de teste germane Auto Bild Allrad și AMS.

Rezultate teste Continental TS850P si TS 860 S
Anvelope Bridgestone LM005

Conform rezultatelor testului Auto Bild, modelul Blizzak LM005 a fost evaluat drept „Exemplar”, chiar dacă a obținut doar locul al cincilea. Cu toate acestea, acest lucru nu a împiedicat Bridgestone să anunțe la nivel mondial că a devenit lider printre producătorii de anvelope în sezonul de iarnă 2019/2020 prin rezultatele tuturor testelor Auto Bild.

             Și acum să trecem la pneurile a căror performanță va face ca mulți dintre cititorii noștri să își schimbe părerea nu doar despre calitatea lor, ci si despre acest producător de anvelope, care se ridică constant pe scară către primii zece, judecând după volumul vanzarilor. Acesta este anvelopele Apollo din India.

             Modelul Apollo Aspire XP Winter în dimensiunea 215/60 R17 a obținut statutul de „cea mai bună anvelopă de iarnă” de la grupul de teste al Auto Bild Allrad.


Anvelopa Apollo Aspire XP Winter

Produsul acestei mărci nu este singurul succes al lui Apollo Tire. In același test mare realizat de Auto Bild, pneul său Vredestein Wintrac Pro a obținut de asemenea o mulțime de aprecieri din partea experților în teste, printre care si opiniile înalte ale altor publicații din Germania. asta a determinat cele mai bune anvelope de iarnă sport din sezonul 2019/2020.

Rezultate teste Vredestein Wintrac Pro

Să revenim la mărcile cunoscute și de renume. Modelul Goodyear UltraGrip 9, care a fost deja pe piață de cinci ani, chiar în ciuda faptului că compania și-a reînnoit gama, trezește inca interesul diferitelor grupuri de testare. Testat la dimensiunea populară 205/55 R16 anul trecut, a adunat o „recoltă” impresionantă de medalii de valoare diferită, care a inclus aur în testul ADAC.

Rezultate teste anvelopa Goodyear UltraGrip 9
Anvelopa Goodyear Ultra Grip 9

În 2019, UltraGrip 9 în aceeași dimensiune a fost capabil să își justifice pretențiile pentru intrarea în grupul de conducere; Cu toate acestea, de această dată, experții ADAC, care au decis să testeze aceste anvelope la dimensiuni mai mici, dar din pacate rezultatul nu a fost la fel de multumitor.

             Modelul Kleber Krisalp HP3, un analog complet al BFGoodrich g-Force Winter 2 a ajuns în finală și a încercat să concureze la egalitate cu anvelopele din liga de top în testele Auto Bild. Chiar dacă nu a reușit destul de mult, această anvelopă este încă demnă de laudat, lucru confirmat de grupul de teste ADAC care a pus Krisalp HP3 pe a doua scară a piedestalului câștigător în testarea anvelopelor de iarnă pentru autoturisme compacte.

Rezultate teste anvelopa Kleber Krisalp HP3
Anvelopa Kleber Krisalp HP3

Lista celor mai bune anvelope de iarnă europene prezintă modelul Uniroyal MS Plus 77, care a câștigat argint în testul Auto Bild Sportscars. Deși a fost testat într-o dimensiune mai mică – 225/45 R17 – a ajuns doar al zecelea (din 20), dar echipa de experți Auto Bild a fost încă mulțumită de performanțele sale și i-a dat un verdict „bun”.

Rezultate teste Anvelopa Uniroyal MS Plus 77
Anvelopa Uniroyal MS Plus 77

În ceea ce privește experții de testare Autocenter, aceștia nu au fost la fel de impresionați de modelul MS Plus 77 în dimensiunea 205/55 R16.

             Modelul Michelin Alpin 6, disponibil deja de mai bine de un an, a început să se implice activ în teste abia în 2019. Și trebuie menționat, ca a reușit asta cu o cantitate corectă de succes, marcând un bazin de patru bronzuri, la care se adaugă un al cincilea loc din 18 (locul doi printre pneurile de tip european) în testul mixt realizat de Teknikens Värld, pe care l-a împărțit cu pneul cu vârf Gislaved Nord * Frost 200.

Anvelopa Michelin Alpin 6

Anvelopele Michelin „alpine” ale celei de-a cincea generații nu au renunțat la concurență, așa cum ar putea crede unii. Conform rezultatelor testului complet, care a implicat 13 modele de diferite pachete de prețuri cuprinse între 210 și 610 Euro pe set, acestea au fost recomandate cu atenție de către experții de testare din publicația germană Auto Zeitung.

             O altă anvelopă Michelin care a fost reperată și în testele sezonului de iarnă 2019, a fost modelul Pilot Alpin PA4 în dimensiunea 255/35 R19. Experții Auto Bild Sportscars au calificat-o drept „bună”, dar au plasat-o doar pe locul patru în clasamentul final.

             Modelul Dunlop Winter Sport 5, care a obținut primul loc în proba mare făcută de Auto Bild din 2019 în Germania, s-a prăbușit pe teren anul acesta, coborând pe poziția a 16-a. În general, însă, a reușit să mențină performanțele de anul trecut, la fel cum a fost anvelopa Dunlop Winter Sport 5 SUV.

 
Rezultate teste anvelopa Dunlop Winter Sport 5
Anvelopa Dunlop Winter Sport 5 SUV

Să trecem la pneurile unei anumite mărci italiene, ale căror 45% din acțiuni aparțin corporației chimice naționale ChemChina din China. Dintre cele două modele Pirelli care au atras atenția testerilor, performanța mai bună a fost demonstrată de modelul Cinturato Winter, care a înregistrat un progres considerabil în comparație cu performanțele sale inconsecvente în testele din anii precedenți.

Anvelopa Pirelli Cinturato Winter

În același timp, Pirelli Winter Sottozero 3 a fost interesant pentru un număr mai mare de experți. Cu toate acestea, de cele mai multe ori, au fost de aceeași părere – această anvelopă oferă doar o performanță medie. Singura excepție a fost testul Auto Zeitung care a adus acestui model un verdict „recomandat cu atenție” și locul cinci în clasamentul final. Totuși, modelul Winter Sottozero 3 nu aparține cu siguranță grupului de conducere – în cel mai bun caz, locul său este pe bancă.

Rezultate Teste Pirelli SottoZero 3
Anvelopa Pirelli SottoZero 3

Alaturi de Pirelli Winter Sottozero 3, am pus și noi acele modele care, desi nu au urcat pe locuri premiate, au încercat cu disperare să atragă atenția testerilor și s-au apropiat de aceste locuri ale câștigătorilor cel puțin o dată.

Modelul de iarnă Hankook Winter i * Cept RS2 W452, lansat din 2015, seamana din ce în ce mai mult ca un pilot care a fost declasat. Singura publicație care recomandă cu încredere montarea acestuia pe 17 inci este Auto Bild din Germania. Pe dimensiuni mai mici, nivelul de siguranță pe care îl prezinta pe drumurile de iarnă este evaluat de testeri ca fiind nu mai mult decât satisfăcător

Anvelopa Hankook Icept RS-2 

Modelul Toyo Snowprox S954 a debutat în testele din 2017, dar fără succes. Probabil, acest lucru explică absența sa din testele comparative din 2018, care aparent au acoperit eșecurile anterioare ale modelului, iar în 2019 a obținut în sfârșit atenția dorită din partea experților. Modelul nici măcar nu a trecut de runda de eliminare a testului Auto Bild.   

             Debica Frigo HP2 este unul dintre puținii reprezentanți ai segmentului economiei care o face destul de regulat în runda finală a marelui test organizat de Auto Bild din Germania, totuși, în 2019, acest model a coborât aproape până la ultimul loc, fiind salvat de la dizgrație de un model Kumho, amândoi notând un verdict «recomandat conditional.

Rezultate teste Debica Frigo HP2
Anvelopa Debica Frigo HP2

La prima vedere, s-ar putea să pară că anvelopa merge destul de prost, dar dacă analizăm detaliile testului, vom vedea că performanțele Frigo HP2 sunt mai bune decât cele ale unor modele din clasa premium.

Rezultate teste Fulda Kristall Control HP2
Anvelopa Fulda Kristall Control HP2

Calitatea apreciată a Germaniei nu a trecut de asemenea de Fulda Kristall Control HP2. Deși se încadrează în versiunea proprie de anul trecut, experții testelor din diferite țări sunt încă înclinați să considere că este o opțiune adecvată și sigură pentru utilizarea în condiții de iarnă blândă.

             În ceea ce privește modelul Gislaved Euro * Frost 6( marca Gislaved este identica  cu marca Viking sau Platin), acesta a fost inclus doar în clasamentul nostru datorită testului obscur Autocenter despre care am menționat de mai multe ori mai devreme. Potrivit ADAC, această anvelopă este clasata ca fiind medie și, dacă ar trebui să o privim din punctul de vedere al testului Auto Bild, aceasta se încadrează ușor chiar și la nivelul mediu: această anvelopă nu a ajuns la final, din cauza distanței sale lungi de frânare pe trotuarul umed, neputând „trage” nici măcar măsurătorile performanțelor de frânare a zăpezii.

Anvelopa Gislaved Euro Frost 6

Nokian WR D4…. Dacă nu trebuie să ținem cont de părerea grupului de experți din publicația franceză L’Argus, de ce nu ar trebui să o luăm în considerare – până la urmă, aceasta a fost ultima dintre toate anvelopele din clasa premium. Oricum în acel test – performanța oferită de WR D4 va fi la fel de inconsistentă și haotică precum a fost în ultimii ani. În același timp, având în vedere faptul că această anvelopă nu pare să obțină niciun premiu, se pare că este la ieșire.

Aceste rezultate sunt cel putin surprinzatoare in conditiile in care in Romania vanzarile pentru modelul WR D4 au inregistrat maxime istorice si review-uri pozitive din partea clientilor si utilizatorilor

Rezultate teste Nokian WR D4
Anvelopa Nokian WR D 4

Următoarele trei modele se caracterizează prin rezultatele lor unic inconsistente. Fiecare dintre ei a obținut un premiu, dar performanța lor la alte teste face ca o întrebare să aibă dreptul lor de a rămâne chiar pe bancă.

             Vom începe cu un nou model al sezonului de la Nokian, cel mai nordic producător de anvelope. Rezistența la zăpadă a WR, menită să consolideze poziția mărcii în Europa Centrală, a fost în topul clasamentului testului Autocenter din Ucraina, ceea ce s-a datorat unei formule de calcul foarte particulare, cumva dominată de performanța de gheață a anvelopei.

Rezultate anvelopa Nokian WR Snowproof
Anvelopa Nokian WR Snowproof

Un alt lucru interesant este faptul că grupurile de teste ale altor publicații nu au evaluat efortul de patru ani al lui Nokian de a crea acest nou model aproape la fel de ridicat: clasamentul oscilează între „bun” și „satisfăcător”. Analizând rezultatele atât de controversate obținute de Nokian WR Snowproof în diferite teste, numim această anvelopă de iarnă fără stud, de tip european, drept cea mai mare dezamăgire a sezonului 2019/2020.

Un alt câștigător „accidental” de aur al sezonului este Barum Polaris 5, care a condus grupul de turneu al testului realizat de publicația automobilistică cehă Autoklub CR în colaborare cu Autozurnalul slovac. Testul a implicat exclusiv pneuri ale segmentului economic, performanța Polaris 5 fiind utilizată ca referință. Atunci când rezultatele au fost rezumate, s-a dovedit că pentru cehă acest model rămâne nu numai simbolul local al tradiției, ci și calitatea.

             Dacă formula de calcul extrem de nordică (ponderea performanței gheții fiind de 40%) este să ne întoarcem cu privire la rezultatele arătate de acest model în două teste Autocenter, tot ceea ce va rămâne pentru a evalua performanța acesteia va fi testul realizat de Autonavigator – al șaptelea loc din 20. În același timp, Barum Polaris 5 nu a reușit să treacă din runda de calificare în testul Auto Bild.

             Destul de neașteptat, în 2019, testatorii diferitelor publicații au trecut de la Kumho WinterCraft WP51 la Kumho WinterCraft WP71, care, profitând de această circumstanță, au luat rapid locul doi în testarea anvelopelor bugetare realizate de clubul auto din Cehia. În caz contrar, realizările sale par destul de vagi, mai ales ținând cont de faptul că lista rivalilor săi include modele de clasă premium, atât în ​​testele Auto Bild, cât și în cele ale lui Auto Bild Sportscars.

Rezultate teste Kumho WP71
Anvelopa Kumho WP71

 Pentru Kormoran Snow, o filială de nivelul al treilea la Michelin, câștigarea bronzului în testul realizat de clubul auto din Cehia a fost o realizare. Și nu numai pentru acest model, ci și pentru Riken Snow și Orium / Strial / Tigar sau Taurus Winter, care sunt clone ale acestei anvelope de iarnă ieftina.

Cele mai bune anvelope comerciale de iarnă 2019/2020

             În ceea ce privește anvelopele de iarnă proiectate pentru camioane ușoare și microbuze, trio-ul câștigător al acestui singur test comercial al anvelopelor din acest sezon, realizat de ADAC, arată astfel: Continental VanContact Winter, Pirelli Carrier Winter și Michelin Agilis Alpin. Chiar și aici, însă, nu a fost fără Apollo din India. Modelul său Vredestein Comtrac 2 Winter a marcat a patra linie a pachetului turneului, lăsând în urmă alți 11 concurenți.


Concluzie

             Victoria modelului european Goodyear UltraGrip Performance Plus a lăsat Continental lipsită de oportunitatea de a face un hat trick în acest sezon în ceea ce privește notarea titlului de „cea mai bună anvelopă” din toate cele trei categorii. Imediat ce Continental și-a dezvoltat în sfârșit noul model care a tras nasul la finlandezi, americanii au deschis un nou front. După cum putem vedea, în noul secol, Germania nu este încă în măsură să lupte pe mai multe fronturi simultan.

             Într-un fel sau altul, în iarna 2020 Goodyear va face față provocării de a-și dovedi statutul de „cea mai bună anvelopă de iarnă”.

             Dacă aveți nevoie de cele mai bune anvelope de iarnă, cu performanțe bine echilibrate la zăpadă și asfalt, atunci cu siguranță va trebui sa intrati pe www.e-pneu.ro unde veti gasi tot ce va doriti.

Despre autor

E-Pneu

Echipa specialistilor in anvelope de la E-Pneu va poate oferi orice anvelopa din lume (puneti-ne la incercare). Lucram in domeniul anvelopelor de mai mult de 15 ani si in acest timp ne-am dat silinta sa invatam cat mai mult. Ne suspectam a fi printre cei mai buni (tehnic vorbind) la capitolul anvelope pentru turisme,4x4 si camioane. Livram repede(24-48h) si suntem prietenosi in cazul returului sau anularii comenzii. Chiar daca suntem sibieni nu suntem inceti deloc, da deloc.

Nu E-Pneu a inventat roata dar stie totul despre ea.
Colaboram cu peste 44 de producatori de anvelope.
Testam performanta si apoi va oferim cea mai buna selectie de anvelope: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Firestone, Fulda, Kumho, Hankook, Yokohama, General, Vredestein si multe altele.

E-Pneu e deschis NON-STOP.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *