Suprafata de contact a anvelopelor
Imaginati-va ca sunteti la volan, pe autostrada, (usor peste limita de viteza, ma rog, mult peste limita de viteza), iar la radio vin stirile din sport. Crainicul il mentioneaza pe Lebron James. E clar, tipul are niste talpi uriase, dar Nike-urile lui pun mai mult cauciuc pe sol decat anvelopele masinii tale? Destul de greu de crezut, dar da, pun mai mult cauciuc decat multe dintre masinile de pe strada. Suprafata de contact a celor mai multe dintre anvelope este de dimensiunea palmei tale si trebuie sa de descurce cu o greutate mult mai mare decat Nike-urile acelea.
Forma suprafatei de contact
Forma suprafatei de contact a unei anvelope sau “amprenta” influenteaza intr-o foarte mare masura performantele sale si este dependenta de profil si de dimensiuni. Anvelopele cu profil redus (majoritatea anvelopelor performante) au o suprafata de contact scurta si lata, care este eficienta in transmiterea comenzilor soferului, ceea ce duce la un raspuns rapid al manevrabilitatii, al virajelor, stabilitatii si tractiunii ….. mai ales pe drumuri uscate.
Anvelopele cu profil inalt (pick-up urile usoare si majoritatea autoturismelor) au o suprafata de contact lunga si ingusta care ajuta la furnizarea unei manevrabilitati previzibile, a unei calatorii relaxate si mai ales tractiune buna pe zapada.
Articol recomandat de: E-pneu.ro