Cum controlezi explozia unei anvelope in mers?

Termenul de “explozie”-

-este folosit de catre soferi pentru a descrie spargerea unei anvelope insotita de pierderea rapida a presiunii. Desi am putea presupune ca exploziile sunt cauzate de catre de o presiune prea mare in anvelope, de fapt se intampla exact contrariul. Majoritatea exploziilor sunt produse din cauza unei presiuni prea mici, care permite anvelopei sa flexeze, dincolo de limitele sale de elasticitate, incalzindu-se pana in punctul in care cauciucul se desprinde de tesatura interna si de ranforsarea de otel.

Explozia anvelopei-

-este de obicei, rezultatul unor supraincarcari ale masinii, al unei lovituri (ori imediate ori intarziate, in functie de severitatea loviturii), al unei taieturi care cauzeaza pierderea rapida a presiunii, sau a unei perforatii neinsemnate, care duce la o perioada mai lunga de timp de pierdere a aerului pana la producerea penei.

In timp, anvelopele au devenit foarte solide, asa incat exploziile nu sunt tocmai obisnuite, insa tocmai frecventa lor redusa le face cu atat mai suprinzatoare si potential mai periculoase, in momentul in care se produc. Indiferent de cauze, cum reactioneaza soferul in momentul exploziei face diferenta intre un simplu disconfort si un accident serios.

BANG…spuuufff…flap…flap…flap…flap!

In mai putin de un sfert de secunda, condusul ajunge de la placere la durere.

La surpriza unui zgomot puternic si la smucitura volanului, prima reactie a celor mai multi dintre soferi este sa ridice piciorul de pe acceleratie, sa apese puternic frana si sa contracareze rapid smucitura volanului cu o smucitura la fel de agresiva. Din pacate aceste reactii tipice s-au dovedit cele mai periculoase si fac mult mai dificila recuperarea controlului asupra directiei.

Astfel, e bine sa fii pregatit pentru o explozie.  Nu o sa fii gata sa reactionezi potrivit daca conduci cu o singura mana, in timp ce tii o cafea, iar cealalta mana se odihneste pe volan, la ora 12.00.  O pozitie potrivita in scaun si mainile sigure pe volan va vor da mai multe sanse de a va descurca in orice situatie.

In momentul producerii unei explozii, nu conteaza daca conduci o masina sport, cu coupe sau un SUV; pasii de urmat sun aceiasi. Soferul trebuie sa apese pentru moment acceleratia pentru a pastra inertia masinii (sau macar sa mentina acceleratia la un nivel constant), si sa contracareze smucitura produsa de explozia anvelopei printr-o miscare usoara pentru a pastra vehicul pe banda sa. Odata ce masina s-a stabilizat, soferul poate incetini usor si sa traga pe dreapta.

 

Atentie: Acestea sunt tehnici de condus si nu constituie garantii. Conduceti prudent.

 

Articol recomandat de E-pneu.ro
Distribuie prietenilor tai: Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Despre autor

E-Pneu

Echipa specialistilor in anvelope de la E-Pneu va poate oferi orice anvelopa din lume (puneti-ne la incercare). Lucram in domeniul anvelopelor de mai mult de 15 ani si in acest timp ne-am dat silinta sa invatam cat mai mult. Ne suspectam a fi printre cei mai buni (tehnic vorbind) la capitolul anvelope pentru turisme,4x4 si camioane. Livram repede(24-48h) si suntem prietenosi in cazul returului sau anularii comenzii. Chiar daca suntem sibieni nu suntem inceti deloc, da deloc.

Nu E-Pneu a inventat roata dar stie totul despre ea.
Colaboram cu peste 44 de producatori de anvelope.
Testam performanta si apoi va oferim cea mai buna selectie de anvelope: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Firestone, Fulda, Kumho, Hankook, Yokohama, General, Vredestein si multe altele.

E-Pneu e deschis NON-STOP.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *