De ce este DOT important? Campanie Michelin Romania

 

DOT / data constructorului indica saptamana si anul fabricarii anvelopei.

DOT-ul nu conteaza. Este o neintelegere la nivelul consumatorilor, inclusiv in tara dvs. Acest lucru nu se intampla insa in Statele Unite, Franta sau Australia. Este o simpla prejudecata. De fapt, cea mai importanta nu este data de fabricatie (DOT) ci data la care anvelopele au fost montate pe vehicul. Anvelopa incepe sa imbatraneasca odata ce este montata si utilizata. Imbatranirea de dinainte este nesemnificativa.

Inainte de montare, anvelopa nu este umflata, nu este incarcata si nu este supusa la variatii mari de temperatura in depozit, deci nu se deterioreaza. Intrucat anvelopele sunt concepute sa isi pastreze performantele pentru o perioada indelungata in diferite tipuri de utilizare, imbatranirea aparuta anterior montarii pe vehicul este nesemnificativa.

Au fost efectuate trei studii in Coreea, Germania si Arabia Saudita.

Studiile din Coreea si Germania demonstreaza ca nu exista nicio diferenta intre performantele anvelopelor noi si cele ale anvelopelor care au stat depozitate 3 ani. Studiul efectuat in Arabia Saudita indica faptul ca o anvelopa rulata timp de un an echivaleaza ca nivel de imbatranire cu o anvelopa depozitata 10 ani.

  • Studiu #1: In Arabia Saudita, anvelopele depozitate la temperatura de 40°C au fost comparate cu anvelope rulate 40.000 km (aproape 2 ani de utilizare pentru un sofer obisnuit). Comparatia a vizat caracteristicile fizice ale cauciucului de la banda de rulare. Au fost necesari 20 de ani de depozitare la 40°C pentru ca anvelopele sa ajunga la aceleasi caracteristici ca cele ale anvelopelor rulate 40.000 km. Altfel spus, o anvelopa utilizata pe un vehicul timp de un an este la fel de imbatranita ca o anvelopa depozitata 10 ani, la o temperatura de 40°C. Concluzie: anvelopele imbatranesc mult mai rapid atunci cand sunt utilizate decat atunci cand sunt depozitate.
  • Studiu #2: In Coreea de Sud, Departamentul coreean pentru protectia consumatorului a realizat un test comparativ de siguranta intre anvelope noi si anvelope de 3 ani, care nu au fost rulate. Folosind metoda de test KSM6750 (test la viteza ridicata), au fost testate seturi de anvelope de la trei constructori. Nu au fost identificate niciun fel de diferente intre anvelopele noi si cele vechi.
  • Studiu #3: ADAC (organizatia auto germana) a comparat anvelopele noi cu cele vechi de 3 ani, dar nefolosite. A fost identificata aceeasi rezistenta la rulare intre anvelopele noi si cele vechi.

Cand ar trebui sa nu mai folosesc o anvelopa?

Michelin recomanda ca anvelopele mai vechi de 10 ani sa nu mai fie folosite, indiferent daca sunt noi sau au fost folosite. Recomandarile pot fi diferite in functie de constructor. Recomandarea de eliminare a anvelopelor mai vechi de 10 ani este una de precautie si nu una tehnica.

  • Anvelopele care sunt supuse la diferite solicitari in timpul utilizarii pe vehicul. Este posibil ca uneori masina sa nu fie corect aliniata sau se poate intampla ca presiunea din anvelope sa fie prea mica. La acestea se adauga denivelarile de pe carosabil, gropile, etc.
  • Dupa 10 ani, este practic imposibil sa cunosti toate solicitarile la care a fost supusa anvelopa. Din acest motiv, Michelin recomanda scoaterea anvelopei din uz, ca masura de precautie.
  • In realitate, cei mai multi clienti elimina anvelopele chiar inainte de 10 ani. Garantia Michelin pentru inlocuirea anvelopelor pentru turisme si camionete este valabila 2 ani de la data montarii (de regula, data facturii).

Dupa instalare, pe toata durata sa de viata, anvelopa trebuie intretinuta:

  • verificare presiune;
  • aliniament vehicul;
  • verificari periodice;
  • verificare adancime de profil.

Articol recomandat de E-pneu.ro, specialistii tai in anvelope.

Distribuie prietenilor tai: Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Despre autor

E-Pneu

Echipa specialistilor in anvelope de la E-Pneu va poate oferi orice anvelopa din lume (puneti-ne la incercare). Lucram in domeniul anvelopelor de mai mult de 15 ani si in acest timp ne-am dat silinta sa invatam cat mai mult. Ne suspectam a fi printre cei mai buni (tehnic vorbind) la capitolul anvelope pentru turisme,4x4 si camioane. Livram repede(24-48h) si suntem prietenosi in cazul returului sau anularii comenzii. Chiar daca suntem sibieni nu suntem inceti deloc, da deloc.

Nu E-Pneu a inventat roata dar stie totul despre ea.
Colaboram cu peste 44 de producatori de anvelope.
Testam performanta si apoi va oferim cea mai buna selectie de anvelope: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Firestone, Fulda, Kumho, Hankook, Yokohama, General, Vredestein si multe altele.

E-Pneu e deschis NON-STOP.

Comentarii

  1. Orice este din cauciuc, anvelopa, curea de transmisie, furtun hidraulic are durata recomandata de viata 5 ani. Materialul devine rigid in timp, procesul fiind trepatat. La agregatele unde siguranta este foarte importanta si este nevoie de cdertificare periodica, se verifica data de fabricatie, luandu-se 5 ani ca data de inlocuire a respectivelor componente. Anvelopele cu DOT mai mare de un an de la data de achizitie trebuie sa intre la discount, considerat fiind faptul ca durata de viata la cumparare este deja mai scurta.
    Precizez ca ce e scris mai sus nu e luat de pe net ci din campul muncii.

    1. Bai Simioane ori esti retard ori ai 15 ani …in depozitele armatei sun cauciucuri de 20 de ani si nu mai au nimic si tu vii cu de-astea ca la 5 ani …la un an ///ce prostii debitezi ma baiatule …tu un neica nimeni …papagalule …ii conttazici pe oamenii de stiinta cracanatule ….stai drac ului in banca ta si mananca c……cu familia ta nu aici …hai sictir

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.