Majoritatea anvelopelor noi de pe piata contin pe banda de rulare o serie de dungi de diferite culori. Acest lucru nu reprezita nici pe departe o problema, insa, multi utilizatori nu cunosc semnificatia acestor marcaje.
Zilnic, marii producatori de anvelope scot de pe banda de productie mii de pneuri si a fost esentiala gasirea unui sistem eficient de marcare a acestora pentru a putea fi evitate greselile costisitoare. Astfel, este explicata prezenta dungilor colorate sau a codurilor alfanumerice, ce indica cu precizie tipul, dimensiunea, modelul si alte date exacte ale anvelopei. Aceste marcaje nu influenteaza cu nimic utilizatorul, ele fiind necesare doar producatorului in procesul de fabricare. Dungile, cifrele, simbolurile sunt asociate cu o anumita linie de productie si un anumit lot in care a fost produs respectivul pneu. Frecvent, se poate intampla ca doua anvelope avand acelasi model, aceeasi dimensiune, indice de sarcina si indice de viteza sa aiba dungi de culori diferite, asa ca nu va faceti griji daca la primire gasiti marcaje difrite, pentru ca nu influenteaza absolut deloc calitatea, performanta, comportamentul sau orice parametru de functionare a pneurilor.
Care este semnificatia punctelor colorate de pe flancul anvelopei?
In acelasi timp, exista pe piata anvelope ce au inscriptionate pe flanc un simbol sub forma unui cerc (buline) de diferite culori. Din nou, intalnim un sistem de notare intern al producatorului, acesta fiind diferit, de la fabricant la fabricant, de exemplu:
- In cazul producatorului de anvelope Bridgestone, punctul rosu marceaza zona maxima de deformare in cazul fortelor radiale.
- Punctul poate arata pozitia in care se monteaza valva pe janta. Acesta este stabilit in urma acordului dintre fabricantul de anvelope si producatorul de automobile, care achizitioneaza un lot mai mare de pneuri pentru a echipa modelele sale de masini.
- Cercul alb cu centrul negru indica faptul ca pneurile au trecut testele de calitate si de performanta impuse de producator.
De retinut este faptul ca punctele de aceeasi culoare pot avea semnificatii diferite de la producator la producator. Semnificatia lor poate fi diferita chiar daca vorbim de acelasi producator dar de modele diferite.
In concluzie, daca primiti anvelope ce au marcate diferite inscriptii colorate, atat pe banda de rulare, cat si pe flanc, acestea nu reprezinta nici pe departe defecte si nu influenteaza cu absolut nimic comportamentul si performanta anvelopei.
Vezi oferta completa de anvelope pe www.e-pneu.ro
cum stim care anvelopa este resapata?
Pe anvelopele resapate scrie- „retread”
Daca am comandat anvelope și acestea au venit fara dungile colorate și fără buline înseamnă că au mai fost folosite sau nu toți producătorii marchează anv noi cu dungi.( Hankook)
NU. marcajele cu culori sunt folosite doar de unii producatori. michelin -hankook- continental de exemplu nu folosesc
Continental nu folosesc ? DOT 0320 are ! E fals marcajul?
DOT0320 inseamna saptaman 3 din anul 2020 . nu e fals
Ce vorbesti? Continental are dungile colorate de pe banda de rulare inca din 2011.
am cumparat niste landsail ls 388 si au un punct galben si unul rosu. cu acea parte ar trebuii montata in exterior pe masina?
si ce inseamna punctul rosu si cel galben?
Sunt marcaje logistice. pentru identificare in depozit. din punc de vedere tehnic nu reprezinta nimic important.
Am înțeles ce e cu marcajele, dar nu înțeleg de ce anvelopa Bridgestone BLIZZAK lm005 215/60/17 este mai mica decât Bridgestone Turanza lm007 215/60/17??!
Cum e mai mica?