Sunt aceste anvelope diferite de anvelopele pentru masini cu motor cu ardere interna ?
Hankook este unul dintre producătorii de anvelope care conduc detasat dezvoltarea unor game specifice de anvelope EV (vehicule electrice), punctul culminant al muncii lor fiind noua gamă iON.
De curand au lansat modelul Hankook Ventus iON , care se concentreaza pe o utilizare mai mica a energiei, fiind caracterizat de o rezistenta redusa la rulare, permitandu-i soferului sa conduca mai mult cu o singura incarcare a bateriei.
De asemenea nivelul de zgomot este mai scazut decat cel generat de anvelopele conventionale, acest lucru fiind posibil datorita unui material absorbant de sunet ce se afla in interiorul anvelopei, conferind o experienta de condus mai buna in comparatie cu anvelopele conventionale.
Un obiectiv de dezvoltare important a fost acela de a obține cele mai silențioase caracteristici de funcționare posibile, mai ales că eliminarea zgomotului unui motor cu ardere internă atrage atenția asupra acestui aspect, prin urmare, este cu atât mai important ca tehnologia integrată Sound Absorber™ de la Hankook, împreună cu designul benzii de rulare reduc zgomotul din interiorul si exteriorul vehiculului.
Producatorul Sud Corean a declarat ca modelul Ventus iON este special conceput pentru puterile/cuplu motor mari rapide generate de motoarele electrice in comparatie cu motoarele cu ardere interna.
In fabricatia modelului Ventus iON sunt folosite fibrele de aramid ultrarezistente care sustin forta cuplului mare al motorului electric.
Noul Hankook Ventus iON îndeplinește cerințele exigente pentru anvelopele EV (EV = Vehicul electric), oferind un indice de sarcina(rezistenta la incarcare) mai mare deoarece masa masinilor electrice e crescuta prin greutatea considerabilă a bateriilor.
Noul Hankook Ventus iON S și SX (pentru SUV-uri) acoperă gama anvelope de vară iar Hankook Winter i-cept iON gama de cauciucuri de iarnă, care va fi lansata spre sfârșitul acestui an. Anvelopele vor fi disponibile in dimensiuni pentru jentile de la 18 pana la 22 inch.
Există, de asemenea, o anvelopă pentru toate anotimpurile ce va fi lansata in viitorul apropiat, va vom tine la curent cu informatii despre aceasta.
Ce au spus cei de la TUV ?
Inginerii Hankook au rezolvat cu brio obiectivele conflictuale intre a minimiza rezistența la rulare si mentirea în același timp a criteriilor de performanță importante.
Acest lucru a fost certificat de TÜV SÜD într-un test comparativ independent folosind produse concurente din segmentul premium.
Test anvelope TÜV SÜD 2022, Raport Nr. 713252186-BM01, -PM01.
Perioada de testare martie 2022.
Testul Hankook Ventus iON S cu patru anvelope concurente, toate în dimensiunea 245/45 ZR19 102Y XL.
Vehicule de testare Tesla Model S 85, Tesla Model S P100D, Audi Q5 Sportback 40 TDI, VW Tiguan 2.0 TDI.
Locații de testare: IDIADA, Papenburg, Neubiberg, Garching.
Se aplică tuturor celorlalte mențiuni ale testului de anvelope TÜV SÜD.
Montat pe vehicule electrice premium obișnuite, Hankook Ventus iON S este net superior, fără a prezenta slăbiciune în alte criterii importante.
Folosirea anvelopelor Hankook iON contribuie semnificativ la reducerea emisiilor de CO2 din perspectiva parcurgerii mai multor kilometri per incarcare in comparatie cu anvelopele conventionale.
Klaus Krause, șeful Centrului Tehnic Hankook Tire Europe din Hanovra a declarat: „Suntem deosebit de mândri că noul Hankook Ventus iON S, a obținut un rating A/A/A pe eticheta UE pentru anvelope.
Acest lucru corespunde celor mai înalte niveluri de performanță în ceea ce privește rezistența la rulare, aderența pe teren umed și zgomotul anvelopei.
Anvelopele de la Hankook sunt deja folosite ca echipare originala de Audi, BMW, Porsche, VW și alte mărci de top.
Din sezonul 2022/2023, producătorul de anvelope premium va demonstra, de asemenea, expertiza tehnică pe care a dobândit-o în domeniul durabilității și mobilității de înaltă performanță, ca furnizor în lumea sportului cu motor electric, așa cum a fost desemnat de Fédération Internationale de l „Automobil (FIA).