Marcaje suplimentare pentru performanta anvelopelor

De cele mai multe ori, nivelul de performanta al unei anvelope este stabilit doar luandu-se in calcul cele trei criterii mentionate pe eticheta obligatorie: clasa de franare pe carosabil ud, clasa de economie carburant, nivelul zgomotului exterior produs in rulare, insa multi utilizatori nu stiu ca pe flancul pneului sunt inca trei indicatori de performanta ai acestuia: Treadwear, Traction, Temperature. Aceste marcaje poarta denumirea UTQG – Uniform Tire Quality Grading (Clasificarea Uniforma a Calitatii Anvelopei) si este obligatoriu pentru toate anvelopele vandute si in State Unite ale Americii. Initial Guvernul American a supraveghiat sistemul de evaluare, insa acum notatiile marcate pe anvelopa sunt rezultatul autoevaluarilor fiecarui fabricant. Acest lucru inseamna ca se pot compara doar anvelope apartinand aceluiasi producator (ex. comparatie intre doua pneuri produse de Bridgestone).

UTQG include trei categorii pentru a masura performanta unei anvelope: Indice de uzura (Treadwear), Indice de tractiune (Traction), Clasa de Temperatura (Temperature).

 

Treadwear – are valori cuprinse intre 60 si 700, avand notatii din 20 in 20. Acesta masoara rezistenta la uzua a anvelopei, astfel: un pneu cu treadwear 100 se va uza de doua ori mai rapid decat un pneu al aceluiasi producator, marcat cu treadwear 200. Cu alte cuvinte, cu cat indicele treadwear este mai mare cu atat pneul va avea o logevitate kilometrica mai buna.

Traction – arata capacitatea de prindere a pneului pe carosabil ud, comparative cu modelul anterior. Anvelopa este blocata (franate la maxim) si este trasa de un alt vehicul pentru a stabili capacitatea de prindere a acesteia. Valorile acestui indicator sunt cuprinse intre AA (cea mai buna) si C (cea mai slaba).

Temperature – indica rezistenta anvelopei la generarea de caldura si capacitatea acesteia de a dispersa aceasta caldura in timpul rularii. Valorile acestui indicator sunt cuprinse intre A (cea mai buna performanta) si C (valoarea minima la care o anvelopa poate fi vanduta pe piata americana).

In concluzie, aceste teste sunt limitate si vin in completarea testelor efectuare pentru eticheta obligatorie, fara sa le inlocuiasca. Nu trebuie pierdut din vedere faptul ca pentru a determina performanta reala a unei anvelope trebuie luati in calcul mult mai multi factori, iar testele efectuate de organizatiile specializate ofera cele mai multe detalii despre performanta si comportamentul unei anvelope.

Vezi oferta completa de anvelope pe www.e-pneu.ro

Despre autor

E-Pneu

Echipa specialistilor in anvelope de la E-Pneu va poate oferi orice anvelopa din lume (puneti-ne la incercare). Lucram in domeniul anvelopelor de mai mult de 15 ani si in acest timp ne-am dat silinta sa invatam cat mai mult. Ne suspectam a fi printre cei mai buni (tehnic vorbind) la capitolul anvelope pentru turisme,4x4 si camioane. Livram repede(24-48h) si suntem prietenosi in cazul returului sau anularii comenzii. Chiar daca suntem sibieni nu suntem inceti deloc, da deloc.

Nu E-Pneu a inventat roata dar stie totul despre ea.
Colaboram cu peste 44 de producatori de anvelope.
Testam performanta si apoi va oferim cea mai buna selectie de anvelope: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Firestone, Fulda, Kumho, Hankook, Yokohama, General, Vredestein si multe altele.

E-Pneu e deschis NON-STOP.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *