Sunt multe motive pentru care anvelopele trebuie schimbate. Iata cateva recomandari, ale E-pneu:
Manualul de instructiuni cuprinde instructiuni specifice, care acopera si inspectia anvelopelor si schimbarea acestora, in functie de recomandarea producatorului autovehiculului si de tipul de folosinta al acestuia.
Anvelopele ar trebui schimbate in momentul in care adancimea canalelor din calea de rulare nu mai este potrivita pentru vremea de afara. E-pneu recomanda inlocuirea acestora la adancimea de aproximativ 4 mm pentru condusul pe zapada, 3,2 mm pentru sosele ude si 1,6 mm pentru sosele perfect uscate.
Cele mai multe taieturi si perforatii ale caii de rulare (pana la 6,35 mm) pot fi reparate, de catre personalul calificat, folosind metodele aprobate de catre industria producatoare de anvelope. Aceste anvelope pot fi reparate doar daca nu au fost rulate“pe janta”sau la opresiune foarte joasa.
Anvelopele perfoarate sau taiate pe flancuri sau partile laterale, la fel ca orice anvelopa folosita “pe janta” sau la presiuni foarte joase, chiar si pentru perioade scurte de timp, sunt, de cele mai multe ori, avariate dincolo de posibilitatea de a mai fi reparate si trebuie schimbate. Condusul“pe janta” sau la presiune joasa va slabi intreaga structura interna a anvelopei, ducand la posibile catastrofe.
Anvelopele care prezinta orice umflaturi sau bule de aer, sau care au taieturi mari, crapaturi sau orice alt defect major provenit de la contactul caii de rulare, a umarului sau a flancului cu asfaltul, trebuie schimbate. Doar inspectia straturilor interioare ale anvelopei, dupa demontarea acesteia de pe janta, va arata cauza probabila si va indica aplicabilitatea garantiei.
Cele mai multe anvelope vor trebui schimbate, din diverse motive, inainte de orice varsta calculata a acestora, de aceea calendarul de mai jos nu reduce responsabilitatea soferului de a le inlocui pe cele uzate sau avariate.
Anvelopele care au fost folosite pentru 5 (cinci) ani sau mai mult, vor fi atent verificate, periodic, pentru determinarea eventualelor semne de uzura sau defecte.
Anvelopele nefolosite nemontate niciodata, dar a caror varsta depaseste 6 (sase) ani, nu vor putea fi utilizate, chiar daca au fost depozitate in mod corect.
Toate anvelopele (chiar si cele de schimb) mai vechi de 10 ani (vezi DOT) trebuie retrase din uz si inlocuite, chiar daca acestea par in regula si nu prezinta urme de uzura.