Pericolul montarii anvelopelor cu uzuri diferite!

Ce se intampla cand cumperi doar 2 anvelope:

 

Cel mai bine este sa inlocuiesti toate cele patru anvelope ale masinii in acelasi timp. Avand acelasi design al benzii de rulare si aceeasi adancime a canelurilor, permite o  tractiune si o manevrare echilibrata.

Totusi, daca alegeti sa inlocuiti doar 2 dintre anvelope, acestea vor fi montate pe axa spate a masinii, iar celelalte doua, mai putin uzate, pe axa fata. Acest lucru reduce posibilitatea pierderii controlului masinii atunci cand anvelopele acvaplaneaza pe suprafetele umede.

 Acvaplanarea se produce atunci cand conduceti pe ploaie sau pe suprafete acoperite de apa. Daca apa nu poate fi aruncata de sub amprenta anvelopei, poate sa ridice banda de rulare pana in momentul in care pierde contactul cu solul. Anvelopele cu o adancime redusa a benzii de rulare vor acvaplana chiar si pe suprafete foarte putin adanci de apa si la o viteza mult mai mica de cat cele cu profil adanc al caii de rulare.

e-pneu.ro
Procesul de acvaplanare apare atunci cand o anvelopa nu mai are adancimea necesara a profilului iar in contactul cu apa nu exista cale de evacuare

 

 

 Este o diferenta esentiala intre care dintre axe acvaplaneaza mai intai.

Acvaplanarea anvelopelor de pe axa fata va duce la subvirare. Acest lucru face ca masina sa continue sa mearga pe directia inainte. Cei mai multi soferi actioneaza din instinct si iau piciorul de pe acceleratie pentru a incetini si a ajuta anvelopele sa recastige aderenta.

Acvaplanarea anvelopelor de pe axa spate duce la supravirare. Acest lucru reduce stabilitatea masinii. Daca se intampla acest lucru, ridicarea piciorului de pe acceleratie va reduce si mai mult stabilitatea masinii. Toate acestea cauzand, cel mai probabil, un derapaj lateral, balans sau chiar rotirea acesteia.

Astfel, e mult mai usor pentru soferi sa controleze subvirarea; in timp ce incercarea neutralizarii supravirarii este mult mai dificila. E mai bine sa sacrifici putina aderenta de pe axa fata decat de pe cea de pe spate.

Cand montati doar 2 anvelope noi din 4, E-pneu va sfatuieste sa va asigurati ca noile avelope au aceeasi dimensiune si categorie de performanta cu cele deja existente pe masina. Perechea de anvelope noi va fi montata pe axa din spate a masinii.

 

Nota:  Se aplica atat vehiculelor cu tractiune fata, spate cat celor cu tractiune integrala. Unele vehicule 4×4 vor avea nevoie, si ele, de anvelope cu aceeasi adancime a canelurilor pentru  a preveni eventuale defectiuni la nivelul lantului cinematic.

Diferentele intre adancimile benzilor de rulare de pe cele 2 axe, fata/spate, nu trebuie sa depaseasca 1,6 mm.

 

Articol recomandat de: e-pneu.ro.

Despre autor

E-Pneu

Echipa specialistilor in anvelope de la E-Pneu va poate oferi orice anvelopa din lume (puneti-ne la incercare). Lucram in domeniul anvelopelor de mai mult de 15 ani si in acest timp ne-am dat silinta sa invatam cat mai mult. Ne suspectam a fi printre cei mai buni (tehnic vorbind) la capitolul anvelope pentru turisme,4x4 si camioane. Livram repede(24-48h) si suntem prietenosi in cazul returului sau anularii comenzii. Chiar daca suntem sibieni nu suntem inceti deloc, da deloc.

Nu E-Pneu a inventat roata dar stie totul despre ea.
Colaboram cu peste 44 de producatori de anvelope.
Testam performanta si apoi va oferim cea mai buna selectie de anvelope: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Firestone, Fulda, Kumho, Hankook, Yokohama, General, Vredestein si multe altele.

E-Pneu e deschis NON-STOP.