Normativele de siguranta rutiera reglementeaza folosirea anvelopelor de vara pe timp de iarna, iar automobilistii au inteles ca, pe langa obligativitatea legala, anvelopele de vara sunt STRICT INTERZISE si datorita sigurantei participantilor la trafic si a pietonilor. Dar, se pot folosi anvelope de iarna, pe timpul verii?
Din punct de vedere legal, acest lucru nu este reglementat, astfel incat nu este ilegala folosirea anvelopelor de iarna pe timpul verii. Totusi, este recomandat, ca pe timpul cald, sa se foloseasca anvelope de vara. Vremea calda si temperaturile ridicate sunt agresive cu anvelopele de iarna. Acestea sunt concepute sa fie folosite la temperaturi de la 7°C in jos. Iata cateva motive pentru care se recomanda folosirea anvelopelor de vara pe sezonul cald:
Anvelopele de iarna se consuma mai repede vara
Anvelopele de iarna sunt concepute sa ruleze la temepraturi foarte scazute si sa ofere performate foarte bune pe carosabil acoperit cu zapada, polei si gheata. Amestecul de cauciuc si compusi din care este formata anvelopa de iarna este conceput sa ofere aderenta crescuta mai degraba, decat o durata de viata ridicata, astfel ca rezistenta la rulare a anvelopei de iarna este foarte mare comparative cu anvelopele all-season sau de vara. Acest lucru se datoreaza si mixului de cauciuc, mai moale decat al anvelopei de vara, creat sa isi pastreze calitatile si la temperaturi cu mult sub 0°C. Astfel ca, in loc sa economisesti bani, vei ajunge sa cheltuiesti mai mult. Pentru oferta completa de anvelopelor de vara, poti accesa direct click aici.
Scade tractiunea, aderenta si manevrabilitatea automobilului
Temperaturile masurate la nivelul asflatului in oras, pot ajunge si pana la 65°. Temperaturile sunt calculate la umbra si la o inaltime de doi metri de sol. Astfel, cele 37-38°C prognozate pentru o zi se pot transforma foarte usor în peste 50°C la nivelul solului incat compusul moale, conceput sa isi pastreze caracteristicile la temperaturi negative, datorita descompunerii cauciucului, creste distanta de franare, manevrabilitatea si aderenta si apare patinarea anvelopei la plecarea de pe loc, ceea ce inseamna ca scade tractiunea. De asemenea, canelurile (sau profilul anvelopelor) sunt optimizate pentru folosirea pe carosabil acoperit cu zapada, polei, gheata, nu carosabil uscat. De luat in seama este si temperatura generata de rularea anvelopei, lucru care incinge aerul din anvelopa, crescandu-i volumul si implicit presiunea in anvelopa.
Schimbul rotilor poate fi economic si rapid
In Romania, costul schimbului de anvelope difera de la oras la oras, de la regiune la regiune. Insa tot mai multi automobilisti aleg sa cumpere un al doilea set de roti pentru a schimba rapid si ieftin rotile de vara cu cele de iarna, astfel ca e-pneu este importator al jatelor PLATIN direct din GERMANIA dar comercializeaza si jante AEZ, DEZENT, DOTZ ENZO, MAK etc., sau roti complete, inclusiv senzori livrate la client echilibrate, gata de montat pe masina. Soferii isi pot configura rotile pe configuratorul interactiv la https://www.e-pneu.ro/jante-auto .