PRESIUNEA – Corectă, prea mică și prea mare – cauze și efecte

Avantajele unei presiuni corecte a pneurilor:

 

Păstrarea unei presiuni corecte în pneuri duce la optimizarea performanțelor anvelopelor precum și la economia de carburant. In plus, confortul, ținută de drum și durabilitatea pneurilor cresc și ele. Deformarea anvelopei (bandă de rulare și flancurile flexează în punctul de contact cu șoseaua) va rămâne în limitele impuse de producător, iar flexarea excesiva și bătăile vor fi evitate. Încălzirea anvelopelor va putea fi controlată, la fel și rezistentă la înaintare. O umflare corectă a anvelopelor stabilizeaza întreagă structură a pnenului, permițând tracțiune, manevrabilitate și reacție de răspuns.

 „Presiunea corectă în anvelope duce la o experiență de drum plăcută. La fel și durabilitatea și perfonamata anvelopelor sunt cel mai bine optimizate atunci presiunea din roți este cea indicată de producător „

Puteți identifică cu ușurință care dintre anvelopele de mai jos are o presiune cu 30% mai mică? Iată cum arată dimineață, când mașină e parcată în garaj:

prima anvelopa este umflata corespunzator pe cand urmatoarea are o presiune mai mica cu 10PSI

Dezavantajele unei presiuni prea mici în pneuri:

O anvelopă umflată prea puțin nu își poate menține formă și devine mai plată, decât a fost proiectată, in contactul cu drumul. O presiune a anvelopelor , mai mică cu doar 6 psi decât cea corectă, poate duce la distrugerea acestora. În plus, durată de viață a benzii de rulare se poate reduce cu până la 25%. Presiunea mică permite anvelopei să flexeze (să se îndoaie) mai mult, pe măsură ce mașină rulează. Acest lucru duce la supraîncălzirea pneului, la o rezistentă la înaintare mai mare și la o creștere a consumului cu până la 5%. Veți experimenta o pierdere a preciziei direcției și a stabilității în viraje. Deși 6 psi nu păr cine știe ce, reprezintă circa 20% din presiunea recomandată în anvelope.

Dezavantajele unei presiuni prea mari în pneuri:

Un pneu cu o presiune prea mare devine dur și rigid. Dimensiunea amprentei de contact cu drumul se reduce semnificativ. Dacă anvelopele unei mașini sunt supra-umflate cu doar 6 psi, ele s-ar putea avaria mult mai ușor în momentul în care se trece peste gropi în asfalt. Presiunea trebuie verificată cu un manometru de calitate, întrucât această nu poate fi estimată cu precizie prin intermediul unei inspecții vizuale.

 

Articol recomanda de E-Pneu.ro

Distribuie prietenilor tai: Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Despre autor

E-Pneu

Echipa specialistilor in anvelope de la E-Pneu va poate oferi orice anvelopa din lume (puneti-ne la incercare). Lucram in domeniul anvelopelor de mai mult de 15 ani si in acest timp ne-am dat silinta sa invatam cat mai mult. Ne suspectam a fi printre cei mai buni (tehnic vorbind) la capitolul anvelope pentru turisme,4x4 si camioane. Livram repede(24-48h) si suntem prietenosi in cazul returului sau anularii comenzii. Chiar daca suntem sibieni nu suntem inceti deloc, da deloc.

Nu E-Pneu a inventat roata dar stie totul despre ea.
Colaboram cu peste 44 de producatori de anvelope.
Testam performanta si apoi va oferim cea mai buna selectie de anvelope: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Firestone, Fulda, Kumho, Hankook, Yokohama, General, Vredestein si multe altele.

E-Pneu e deschis NON-STOP.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.