Dupa 6 ani din momentul in care a fost introdusa eticheta obligatorie privind clasele de performanta ale anvelopelor noi vandute pe piata, Comisia Europeana propune ca aceasta sa fie actualizata, adoptandu-se o serie de noi parametri prin care se va cataloga performanta unui pneu. De asemenea, propunerea vizeaza extinderea etichetarii pentru pneurile livrate spre echiparea originala a automobilelor noi, pentru utilajele grele si pentru anvelopele resapate. In plus, etichetarea ar fi obligatorie si pentru automobilele de inchiriat.
In momentul actual pe eticheta obligatorie privind clasele de performanta ale unei anvelope se afla: rezistenta la rulare a pneului, masurata pe o scara de la A la G, clasa de franare in conditii de carosabil umed, masurata, de asemenea, pe o scara de la A la G precum si nivelul exterior al zgomotului produs la rulare, masurat in decibeli. Noile criterii propuse fac referire la performanta pe carosabil acoperit cu zapada si gheata, rezistenta kilometrica si abraziunea.
Nu sunt omise nici criteriile actuale, pentru care Comisia Europeana doreste sa introduca teste mai riguroase decat cele efectuate in prezent de catre producatorii de pneuri. Astfel, acestia vor fi obligati sa realizeze aceste teste in laboratoarele autorizate sis a furnizeze o documentatie tehnica mai completa. De asemenea, criteriile de etichetare si pragurile pentru fiecare rating vor fi modificate.
Intrucat o mare parte din clienti fac alegerea achizitiei modelului de anvelopa, in principal dupa aceasta eticheta, Comisia Europeana doreste sa faca mai accesibila aceasta informatie, construind o baza de date disponibila online, ce va contine toate modelele de anvelope existente pe piata si care va putea fi accesata de clientii din fiecare tara a Uniunii Europene. Etichetele vor fi usor de gasit gratie unui cod QR a carui prezenta va fi obligatorie pe noua eticheta. Nu in ultimul rand, pentru o buna vizibilitate a etichetei, aceasta va fi afisata obligatoiru pe toate anunturile pentru o anvelopa specifica.
Comisia Europeana a fixat luna ianuarie 2019 ca termen pentru ca baza de date online sa fie disponibila spre accesare, iar producatorilor de anvelope le-a fixat termenul limita de 1 ianuarie 2020, termen la care toate anvelopele sa fie introduse in respectiva baza de date. Daca va fi adoptat de catre Parlamentul European, noul regulament va intra in vigoare incepand cu 1 iunie 2020.
Vezi oferta completa de anvelope pe www.e-pneu.ro