Rezultate test anvelope all-season MS 2021 – Auto Bild –

Anvelopele pentru toate anotimpurile au fost inventate pentru a scuti deținătorii de mașini de povara schimbării sezoniere a anvelopelor. Sună tentant, nu-i așa? Dar cât sunt de sigure si care sunt cele mai bune? 
Experții revistei Auto Bild Allrad au decis să afle raspunsul la aceste intrebari.
După ce au testat 11 modele de anvelope pentru toate anotimpurile, cu dimensiunea standard 215/60 R16 99V, dimensiune uzuala pe multe masini europene . Mai jos, vă oferim rezultatele testului, care au fost publicate în numărul din ianuarie 2021 al acestei populare reviste auto.

Anul acesta, la testele de zăpadă, suprafata umeda și uscata, au fost efectuate la Test World din Ivalo, Finlanda, au participat anvelopele de mai jos:

* Hankook Kinergy 4S 2 H750
* Vredestein Quatrac
* Bridgestone A005 Evo Wheather Control
* Goodyear Vector 4Seasons Gen-3
* Michelin CrossClimate +
* Falken EuroAll Sezonul AS210
* Continental AllSeasonContact
* Nokian Seasonproof
* Kumho Solus 4S HA32
* Toyo Celsius
* Nankang Cross Seasons AW-6

Mașina de test a fost un Volkswagen T-Roc. Performanța anvelopelor a fost evaluată pe o scară de la 6 (slabă) la 1 (foarte bună). Și, din nou, pentru a demonstra și pentru a compara performanța anvelopelor pentru toate anotimpurile cu cele sezoniere specializate, experții Auto Bild allrad au inclus în test un set de anvelope de iarnă și un set de anvelope de vară.

Ar fi frumos să scăpăm în cele din urmă de necesitatea schimbării anvelopelor la fiecare șase luni, nu-i așa? Anvelopele pentru toate anotimpurile reprezintă o alternativă tentantă la anvelopele dedicate de sezon. În același timp, totuși, este extrem de important ca anvelopele pentru toate anotimpurile să îndeplinească cerințele minime impuse anvelopelor de iarnă din țările europene, care trebuie sa iaba marcajul  fulgului de zăpadă Three-Peak Mountain ( in pictograma de munte) de pe pereții laterali. Pentru majoritatea anvelopelor all-season care au fost implicate în testul comparativ Auto Bild allrad, acest lucru nu a devenit o problemă și au abordat cu încredere provocările, uneori destul de dificele.

Vom remarca aici că, până acum câțiva ani, anvelopele pentru toate anotimpurile erau considerate un compromis adecvat pentru șoferii care nu așteaptă prea multe de la anvelopele lor. Adică, pe scurt, în timpul verii, anvelopele pentru toate anotimpurile jucau rolul anvelopelor proaste de vară, iar în timpul iernii partea anvelopelor proaste de iarnă. Astăzi, însă, după cum arată rezultatele acestui test, mesele s-au întors. De exemplu, există anvelope pentru toate anotimpurile, a căror performanță la zăpadă este la același nivel cu cea a anvelopelor specializate de iarnă. De exemplu, Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 și Continental AllSeasonContact. Pe de altă parte, există anvelope pentru toate anotimpurile, ale căror performanțe uscate și umede sunt foarte asemănătoare cu cele ale verii. Unul dintre astfel de exemple este Hankook Kinergy 4S² și noul model de anul trecut Vredestein Quatrac.
Masina de test. VW T-Roc
Principala provocare pentru producătorii de anvelope pentru toate anotimpurile este de a obține o aderență foarte bună pe teren umed și uscat, fără a compromite performanța pe  zapada a anvelopei. Acesta este motivul pentru care testele recente au arătat că modelele Hankook și Vredestein au performanțe maxime, convingătoare în disciplinele de vară și, în același timp, oferă o aderență fiabilă la zăpadă.

Cu toate acestea, dacă achiziționați un set de anvelope pentru toate anotimpurile, trebuie să luați în considerare un număr întreg de factori. De exemplu, dacă vă pasă mai mult de performanța la zăpadă a anvelopelor, puteți achiziționa un astfel de „expert în zăpadă” precum Continental, fără a vă compromite siguranța la volan vara. Cu toate acestea, puține alte modele all-season prezintă o performanță atât de echilibrată impresionant. Cel mai apropiat exemplu la îndemână este modelul Nankang care a sosit în Europa din Orientul Îndepărtat. La un preț accesibil, oferă o aderență excelentă la zăpadă, dar este o dezamăgire totală pe pavajul umed. Nu atât de radical, dar la același nivel , caracteristicile anvelopelor finlandeze Nokian diferă - au performanțe admirabile pe zăpadă și moderate în condiții de umezeală. Și există și modele acolo, al căror echilibru de caracteristici este exact invers. Un exemplu viu în acest sens este modelul Kumho care are o rezistență excelentă la hidroplanare, dar nu este suficient în ceea ce privește performanța pe zapada.

Și acum, la rezultatele testelor!
Rezultate Franarea pe Zapada
Manevrabilitatea pe zapada

Concluzii test de zapada:

TRACŢIUNE : Este uimitor de ce sunt capabile anvelopele moderne pentru toate anotimpurile. Pe zăpadă, cele șase modele testate au oferit o accelerație chiar mai bună decât anvelopele de iarnă «de referință». Și toți, cu excepția modelului Kumho, care trebuia să se mulțumească cu un „plus de trei”, au obținut cel puțin două puncte.

FRÂNARE. În mod așteptat, anvelopele de iarnă au demonstrat cea mai mică distanță de oprire. Cu toate acestea, avantajul lor față de anvelopele all-season a fost minim. Cea mai bună dintre ele (Continental) a pierdut ceva 10 cm în urma anvelopei de iarnă cu frecare. Și din nou, chiar și modelul Kumho, care a ajuns ultimul, a obținut, de asemenea, 2 puncte. Mânere minore deoparte, rezultate excelente pentru toți concurenții!

MANEVRARE. Cu anvelopele pentru toate anotimpurile, răspunsul la manipulare pe zăpadă nu poate fi la fel de precis ca pe anvelopele specializate de iarnă. Cu toate acestea, toate modelele testate, cu singura excepție a lui Kumho, care au demonstrat o aderență laterală vizibil mai slabă, ar putea marca „cele” și „două” în această disciplină (care sunt scorurile mari în acest sistem).

SLALOM. În acest test, experții au evaluat accelerația laterală maximă pe zăpadă. Modelele Continental și Goodyear au demonstrat o aderență în viraj și mai bună decât anvelopa de iarnă fără șuruburi. Anvelopele Toyo și Kumho au rămas puțin în urmă, dar au reușit să înscrie câte 3 puncte fiecare.
Franare pe ud
HIDROPLANAREA: DREPTĂ ȘI LATERALĂ: Regele rezistenței drepte la hidroplanare a fost anvelopa Kumho, care anterior nu a avut performanțe foarte bune la testele de zăpadă. Alte anvelope care au reușit să înscrie un punct au fost Falken, Goodyear și Hankook, care au abordat apa liniștită la egalitate cu anvelopele de vară. Modelele Toyo și Nankang au rămas în urmă.

MANEVRABILITATE ȘI MIȘCARE CIRCULARĂ : Acest test necesită de la anvelope un răspuns de direcție clar, o capacitate excelentă de menținere a drumului și un comportament previzibil în viraje. În acest domeniu, rezultatele excelente au fost prezentate de modelele Hankook și Vredestein. Anvelopele Toyo, Nankang și Nokian, pe de altă parte, au dezamăgit experții în teste prin performanțe mult mai slabe decât anvelopele de iarnă de referință.

FRÂNARE. În timpul testului de frânare uscată, anvelopele pentru toate anotimpurile au prezentat o gamă largă de rezultate. În timp ce anvelopele Hankook și Bridgestone au demonstrat distanțe de oprire chiar mai mici decât cele ale anvelopelor specializate de vară, modelele Toyo și Nokian au obținut câte trei puncte. În ceea ce privește anvelopa Nankang, distanța sa de oprire de la 100 km / h s-a dovedit a fi cu 17 metri mai lungă decât cea a anvelopei Hankook și a fost evaluată drept „patru cu un minus mare”.
Franare pe uscat
MANEVRABILIATE : Desigur, aceasta este o disciplină în care anvelopele de vară au trebuit să câștige absolut, dar modelele all-season Vredestein, Goodyear, Bridgestone și Hankook au ajuns foarte aproape de nivelul lor. În ceea ce privește anvelopele Toyo, Nokian și Nankang, în acest test au avut performanțe chiar mai slabe decât anvelopele de iarnă de referință.

ZGOMOT: La această disciplină, diferențele dintre anvelope au fost minime. Toate modelele au obținut fie două puncte, fie două puncte cu un minus.

FRÂNARE: Desigur, niciunul dintre modele nu a reușit să depășească anvelopele specializate de vară. Doar modelul Michelin all-season a luat mai puțin de 40 de metri pentru a opri mașina de la o viteză de 100 km / h, în timp ce anvelopele Continental, Nankang și Toyo aveau nevoie de chiar mai mult de 44 de metri.

REZISTENTA LA RULARE: Și cum funcționează anvelopele pentru toate anotimpurile în ceea ce privește consumul de combustibil? Modelul Toyo a demonstrat o rezistență crescută la rulare și, prin urmare, un consum crescut de combustibil. Cu anvelopa Bridgestone, totuși, care a obținut un „cu un minus”, veți fi sigur că veți economisi câțiva litri în plus.
Distribuie prietenilor tai: Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Despre autor

E-Pneu

Echipa specialistilor in anvelope de la E-Pneu va poate oferi orice anvelopa din lume (puneti-ne la incercare). Lucram in domeniul anvelopelor de mai mult de 15 ani si in acest timp ne-am dat silinta sa invatam cat mai mult. Ne suspectam a fi printre cei mai buni (tehnic vorbind) la capitolul anvelope pentru turisme,4x4 si camioane. Livram repede(24-48h) si suntem prietenosi in cazul returului sau anularii comenzii. Chiar daca suntem sibieni nu suntem inceti deloc, da deloc.

Nu E-Pneu a inventat roata dar stie totul despre ea.
Colaboram cu peste 44 de producatori de anvelope.
Testam performanta si apoi va oferim cea mai buna selectie de anvelope: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Firestone, Fulda, Kumho, Hankook, Yokohama, General, Vredestein si multe altele.

E-Pneu e deschis NON-STOP.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *