Pentru a fi in siguranta in sezonul de iarna, retineti sfaturile W.I.N.T.E.R. ale specialistilor e-pneu.ro:
Winter/Iarna:
Cel mai bun mod de a imbunatatii tractiunea anvelopelor in anotimpul rece este montarea unui set de patru anvleope de iarna. Cu plecare de la cateva sute de lei, un set obisnuit de patru pneuri de iarna pot dura si trei, patru sezoane, marind in acelasi timp durata de viata a anvelopelor de vara, folosite in restul celor trei sezoane.
In aderenta sta totul:
Anvelopele de iarna au componente speciale ale benzii de rulare, care le permit sa ramana flexibile chiar si la temperaturi foarte scazute si sunt proiectate sa maximizeze aderenta pe drumurile alunecoase de iarna. Pneurile all-season si cele de vara incep sa piarda din aderenta pe masura ce temeratura se apropie de punctul de inghet (recomandarea schimbarii lor este la temperaturi de sub 7 grade Celsius), chiar si fara sa existe zapada pe drum. Temperaturile joase reduc flexibilitatea benzii de rulare si abilitatile acesteia de a adera la drum.
Nicioadata sa nu uitati de presiunea in roti:
Anvelopele dumneavoastra sunt proiectate sa sustina intreaga greutate a masinii. Pentru fiecare scadere a termperaturii de cate 5.5 grade Celsius, pneurile pierd cate 1 psi (pound per inch) din presiune. O anvelopa umflata la 32 psi la 21 de grade Celsius, va avea doar 28 psi la – 1 grad Celsius. Umflarea necorespunzatoare a anvelopelor ofera o tracțiune mai redusă, un consum mai mare de conbustibil, se pot uza prematur și pot provoca daune ireparabile care compromit durabilitatea acestora. Este indicata verificarea lunara a presiunii rotilor si la nevoie completarea sau reducerea aerului pana la specificatiile producatorului.
Tread Depth Matters(Adanimea benzii de rulare):
Daca stiti ca urmeaza sa mergeti pe drumuri acoperite de zapada, înlocuiți anvelopele atunci când acestea ating aproximativ 4mm adâncime de rulare rămasă pentru a menține o bună mobilitate. Anvelopele cu o adâncime mai mare a benzii de rulare oferă tracțiune suplimentară si stabilitate mai mare in conditii de iarna.
Echipa E-Pneu,
a dovedit prin testare că adâncimea de rulare insuficientă dublează distanța de oprire. Banda de rulare adecvată reduce hidroplanarea și contribuie la prevenirea accidentelor. Prea puțin nu este niciodată suficient.
Regula disatantei potrivite:
pastrand o distanta mai mare fata de vehicolul din față vă oferă mai mult timp pentru a reacționa și pentru a opri la timp. Deși este adesea recomandat ca distanta intre Dvs. si vehicolul din fata sa fie de două secunde la o viteza de 50 km/h și patru secunde la 100 km/h, acele momente ar trebui să fie dublate în condiții umede și triplate pentru zăpadă.
Conduceti prudent: Accelerați, frânați și virati ca și cum ați avea o ceașcă de cafea fierbinte pe bordul masinii. Aceasta ajută la îmbunătățirea consumului de carburant, la reducerea uzurii pneurilor și la prevenirea pierderii controlului.
Articol recomandat de E-Pneu.ro