Reprezentantii Auto Motor und Sport au organizat un test pentru anvelopele de vara avand dimensiunea 215/55R17, dimensiune foarte populara in randul crossoverelor sau a SUV-urilor, categorii ce sunt din ce in mai prezente in traficul din Europa. Automobilul utilizat in test a fost un VW T-Roc.
De mentionat faptul ca in cazul producatorului de anvelope Continental, in test a participat modelul Premium Contact 5, model care a fost inlocuit de mai performantul Premium Contact 6, anvelopa care in mod clar ar fi ingregistrat o performanta mult mai buna in test.
Franarea pe uscat – rezultate foare apropiate pentru primele clasate, invingator fiind Michelin Primacy 4.
Manevrabilitatea pe uscat – rezultate foarte apropiate pentru primii clasati; diferenta medie de 1 km/h.
Franarea pe ud – Nokian WetProof a incergistrat cel mai bun rezultat, oferind cel mai bun rezultat la aceasta proba.
Manevrabilitatea pe ud – Daca la franare, Bridgestone nu a reusit sa invinga Nokian WetProof, la testul de manevrabilitate acesta din urma si-a aratat limitele.
Rezistenta la acvaplanare – Vechiul model Continental Premium Contact 5 si-a aratat calitatile reusind sa se claseze primul in aceasta proba.
Rezistenta la rulare – Michelin Primacy 4 a avut nevoie de cel mai putin carburant in cadrul testului.
Nivelul zgomotului – Nokian si Toyo au inregistrat valori apropiate a nivelului de zgomot produs la rulare, reusind sa ocupe primele doua pozitii ale probei.
Nivelul confortului – Rezultatele au fost stranse, insa Pirelli a reusit sa se desprinda pe prima pozitie.
Iata rezultatul general:
- Nokian WetProof
Puncte tari: Foarte buna aderenta pe sosea umeda, un nivel bun al manevrabilitatii pe uscat si un comportament foarte bine echilibrat, indiferent de tipul de carosabil.
Puncte slabe: Rezistenta mare la rulare. Lent in viraje stranse.
- Bridgestone Turanza T005
Puncte tari: Foarte buna stabilitate laterala, foarte capabil in virajele stranse, rapide, precis in curbe. Un nivel excelent al rezistentei la rulare.
Puncte slabe: Distanta relativ mare de franare pe sosea umeda.
- Michelin Primacy 4
Puncte tari: Distante reduse de franare pe sosea uscata, usor de manevrat.
Puncte slabe: Nivel scazut al aderentei pe ud, rezistenta mediocra la acvaplanare.
- Pirelli Cinturato P7
Puncte tari: Manevrabilitate buna, atat pe uscat, cat si pe sosea uda. Distante reduse de franare pe ud.
Puncte slabe: Distante mari de franare pe carosabil uscat. Nivel scazut al rezistentei la acvaplanare.
- Hankook Ventus Prime 3 K125
Puncte tari: Capacitate buna de franare, nivel bun al manevrabilitatii pe uscat.
Puncte slabe: Performante mediocre pe sosea umeda, reactii lente la schimbarile directiei.
- Goodyear EfficientGrip Performance
Puncte tari: Buna manevrabilitate pe carosabil ud, nivel bun al rezistentei la acvaplanare.
Puncte slabe: Usoara subvirare pe sosea uscata.
- Continental PremiumContact 5
Puncte tari: Distanta redusa de franare pe ud, nivel foarte bun al rezistentei la acvaplanare.
Puncte slabe: Distanta mare de franare pe carosabil uscat. Nivel ridicat al subvirarii pe sosea uscata.
- Falken Ziex ZE310 EcoRun
Puncte tari: Bun atat pe sosea umeda, cat si pe carosabil uscat.
Puncte slabe: Subvirare pe sosea umeda. Nivel ridicat al rezistentei la rulare.
- Giti GitiPremium H1
Puncte tari: Manevrabilitate buna pe uscat, silentioase si un nivel bun al confortului la rulare.
Puncte slabe: Comortament slab in ceea ce priveste probele de franare. Subvireaza pe sosea umeda.
- Nexen N`Blue HD Plus
Puncte tari: Nivel acceptabil al manevrabilitatii.
Puncte slabe: Aderenta relativ slaba, atat pe sosea umeda, cat si pe carosabil uscat.
- Toyo Proxes CF2 SUV
Puncte tari: Nivel acceptabil al comportamentului pe drum uscat. Silentioase, un grad bun de confort la rulare.
Puncte slabe: Aderenta pe ud slaba. Cel mai slab nivel din cadrul testului al rezisentei la acvaplanare.
Vezi oferta completa de anvelope pe www.e-pneu.ro