De aceasta data în testul de anvelope de vară ADAC, au fost testate 17 modele de anvelope pe dimensiunea 225/50 R17( dimensiune uzuala pe multe masini din clasa medie ). Rezultatul general este un pozitiv, cu am zice noi surprize in topul rezultatelor
Care anvelopă este cea mai bună pentru vehiculele din gama medie? Răspunsul oferit de testul ADAC : din 17 modele testate, performanța generală a patru modele a fost evaluată „bună”, douăsprezece anvelope clasificate „satisfăcătoare” și o anvelopă evaluată „slabă”. După tabelul cu notele și evaluările individuale, veți găsi, ca întotdeauna, punctele tari și punctele slabe ale modelelor în comparație – iar un subiect important de data aceasta este frânarea pe umed .
Lupta stransa in varful clasamentului
4 modele au primit calificativul BUN si foarte BUN . Surprinzator pe locul 1 se claseaza : Falken Azenis FK510, care impresionează prin echilibrul său. Oferă valori maxime pe drumuri umede și uscate.Cu toate acestea, într-o comparație directă a grupului de top, acesta arată un consum puțin mai mare de combustibil.
Continental PremiumContact 6 strălucește cu o performanță peste medie în toate criteriile. Pe uscat oferă rezultate bune de siguranță, pe umed trebuie subliniată manevrarea precisă.
Al treilea clasat Kumho Ecsta PS71 este exemplar la capitolul acvaplanare, atât pe lungime, cât și pe cruce, dar strălucește și în toate celelalte discipline umede. La uscare, atunge limita de marcare pentru devalorizare: în comparație cu celelalte anvelope „bune”, nu poate fi controlată la fel de precis. Cu distanțe de frânare scurte, totuși, asigură încă un rating bun pe uscat.
Locul 4 este detinut de Bridgestone Turanza T005 : punctele sale forte sunt distantele scurte de frânare și manevrabilitate precisă pe uscat. În comparație cu cele mai bune, totuși, uzura este puțin mai mare. În cel mai bun cvartet, Kumho este cel mai ieftin: interogarea la nivel național a prețului ADAC de la mai mulți comercianți cu amănuntul a găsit un preț mediu de 108 euro (la începutul anului 2021). Conti PremiumContact 6, pe de altă parte, costă 148 de euro. Deci, dacă optați pentru produsul coreean, economisiți 160 de euro pe un set de anvelope.
Plutonul „Satisfacator” :
Michelin Primacy 4 nu este cu siguranță o afacere, la 154 de euro este cea mai scumpă anvelopă din test si se claseaza abia pe locul al 5-lea . La urma urmei, economisești pentru că pot rămâne mult timp pe mașină: când vine vorba de kilometraj, el se află în grupul de top al câmpului de testare și nimeni nu-l poate păcăli când frânează pe drumuri uscate. Cu toate acestea, pierde în mod clar puncte în acvaplanare și manipulare pe teren umed.
Dunlop Sport Maxx RT2 și Nexen N Fera Sport au o problemă umedă similară. Dar, la fel ca Michelin, au un scor deosebit de bun pe uscat și conduc foarte precis și cu precizie, mai ales atunci când se manipulează.
Alte Brand-uri testate
Anvelopele testate în jumătatea inferioară a clasamentului sunt de obicei a doua marcă a producătorilor premium, care doresc să servească și clienții orientați spre preț: Semperit, Barum și Viking aparțin grupului Continental, Kleber este o filială a lui Michelin, Sava este un produs Goodyear și Laufenn e marca de buget a celor de la Hankook .
Cu excepția Semperit (nu foarte bune pe uscat), toate modelele sunt depunctate din cauza performanței lor mai slabe pe teren umed. Evaluarea generală pentru Pirelli Cinturato P7 este doar „satisfăcătoare” – și asta nu ar trebui să satisfacă costisitorul producător premium. Italienii și-au revizuit cu atenție modelul de succes P7 cu varianta C2, care a funcționat foarte bine și pe drumurile uscate, cu nota maximă de 1,5 la test. Dar pe teren umed nu poate menține nivelul si obtine valori mai slabe de frânare și manevrabilitate .
Dezamagirea Firestone Roadhawk
Firestone Roadhawk, un produs Bridgestone, s-a clasat ultimul în testul ADAC.
Proprietățile sale pe drumurile uscate sunt, în principiu, satisfăcătoare, dar vehiculul de testare cu Firestone se simte precis doar la temperaturi mai calde. Cu toate acestea, pe un drum umed, nivelul său de aderență este sub medie: sunt necesare unghiuri mari de direcție pentru a manevra Roadhawk prin cursul de manipulare. Dacă frânați sau accelerați în curbă, aderența se pierde adesea complet. În comparație cu câmpul de testare, performanța sa de manipulare este slabă: criteriul individual de manipulare pe teren umed are un impact asupra criteriului principal pe teren umed și, în cele din urmă, conduce la judecata ADAC „slabă”.
Rezultatul este dezamagitor in conditiile in care modelul are etichetat A la franarea pe ud pe dimensiunea testata……