Pentru sezonul 2023/24, Tire Reviews a testat zece dintre cele mai bune anvelope all season disponibile. Ca urmare a testului de anul trecut în 17″, anul acesta ne-am concentrat pe roțile mai mici de 15″ și am inclus anvelope de referință de vară și iarnă pentru a evidenția exact care este cea mai bună anvelopă all season pentru conducerea dvs. și unde se potrivește anvelopele de vară și de iarnă. în performanța generală.
Ca întotdeauna, acesta este unul dintre cele mai aprofundate teste de anvelope all season de pe internet, iar fiecare dintre cele zece seturi de anvelope este testat pe uscat, umed și zăpadă, plus zgomotul subiectiv și confortul anvelopelor și rezistența la rulare (consum de energie). ) este de asemenea testat.
Deoarece situația de conducere a fiecăruia este puțin diferită, puteți, de asemenea, să ajustați ponderea scorului general al testului de mai jos, astfel încât să puteți găsi cu adevărat anvelopa perfectă pentru propriile nevoi de conducere.
Anul trecut, Michelin CrossClimate 2 a câștigat pentru al doilea an consecutiv. Poate face trei din trei?
Pe Uscat
Pe uscat, anvelopa de vară a fost cea mai bună, iar anvelopa de iarnă aproape cea mai proastă, așa că asta se adaugă. Sipingul necesar pentru anvelopele all season face aderența pe uscat mai dificilă decât o anvelopă de vară și am văzut din nou acest lucru din date.
Frânarea uscată a fost condusă de Michelin, cu Kleber-ul suspicios aproape în urmă. Hankook a fost din nou foarte bun la frânare, terminând pe locul al treilea, cu Vredestein Quatrac pe locul patru. Apoi a fost puțin decalaj față de restul, care a fost condus de Toyo, apoi Goodyear, Falken, Laeo, Firestone și Uniroyal. Dacă te uiți la modelul benzii de rulare Uniroyals, arată într-adevăr ca o anvelopă de iarnă și pare să funcționeze ca și pe uscat.
Pe Umed
Frânarea pe umed și manevrarea pe teren umed s-au aliniat destul de bine, ceea ce este întotdeauna bine de văzut, în afară de Hankook. Acesta a fost cel mai bun la frânarea pe carosabil umed, dar cel mai rău în testele de acvaplanare, ceea ce a însemnat că în timpul turului de manevrabilitate pe umed, a fost nevoie de mai multă penalizare în părțile mai adânci ale apei. De asemenea, a avut destul de mult subvirare, ceea ce este o caracteristică sigură, ușor de manevrat, dar costă timp.
Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 a fost al doilea la frânarea pe carosabil umed și cel mai rapid în tura de manevrabilitate pe umed, cu o rezistență destul de bună la acvaplanare. Ca de obicei, am făcut manevrabilitate pe umed de două ori, ambele ori orb într-o ordine diferită și de ambele ori Goodyear a fost în mod clar remarcabil pentru mine, a fost pur și simplu minunat și aderență și ușor de condus rapid. Vector 4 Seasons Gen-3 este de obicei foarte bun pe umed, dar la această dimensiune este excepțional.
Kleber și Michelin au terminat din nou în poziții foarte asemănătoare, ambii mai buni la frână decât în timpul turului de manevrabilitate din cauza nivelurilor ridicate de subvirare, dar ambii au avut o rezistență foarte bună la acvaplanare.
Firestone a fost opusul Hankook-ului, a fost pe locul 6 la frânare, cu 4% în urmă, dar a fost unul dintre cei mai buni în turul de manevrabilitate, ajutat fără îndoială de o rezistență bună la acvaplanare și a fost ușor de condus și bine echilibrat.
Falken a fost consecvent de-a lungul celor două teste de aderență, dar s-a luptat puțin mai mult în apa mai adâncă a acvaplanării și, din nou, am numit manevrabilitate spory, care este o viraj inițială rapidă, dar apoi sa simțit puțin prea moale și clătinată, ceea ce este întotdeauna un lucru interesant. experienţă. M-a făcut să râd că a fost din nou falkenul, are un sentiment destul de unic.
Uniroyal și Vredestein au fost ca creta și brânză, Vredesteinul simțindu-se grozav pe tură și făcând un timp bun, dar nefiind cei mai buni la frâne sau în apă mai adâncă, în timp ce uniroyal a fost cea mai bună dintre toate anvelopele din testul de acvaplanare. dar s-a simțit foarte moale și neinspirator în jurul turului, plus că s-a chinuit la frână.
Din păcate, Toyo Celsius AS2 nu părea să aibă noroc pe teren umed, cu al 9-lea cel mai lent tur, al 9-lea cea mai proasta frânare pe umed și al 8-lea cea mai proasta rezistență la acvaplanare, iar în cele din urmă lui Laeo îi lipsea pur și simplu aderența la frânare și manevrabilitate, ceea ce nu ar trebui să fie. o surpriză având în vedere că este cea mai ieftină anvelopă testată.
Pe scurt, dacă performanța umedă este cheia pentru tine, aș alege Goodyear sau Hankook.
Cat despre vara si iarna. Ei bine, asta a fost interesant. Anvelopa de iarnă a fost un VIS în jurul turului, înregistrând al doilea cel mai rapid timp, dar lamele suplimentare ale anvelopei de iarnă au făcut ca aceasta să nu se potrivească cu cele mai bune dintre anvelopele all season la testul de frânare. Anvelopa de vară nu are lamele, deci a fost cea mai bună la frânare, dar avea o rezistență slabă la acvaplanare, ceea ce a însemnat că nu a fost cel mai ușor de condus în jurul turului, dar mă întreb dacă o parte din asta are legătură cu faptul este o anvelopă de vară ECO, așa că performanța anvelopei pe teren umed va fi compensată cu rezistența la rulare.
Pe Zăpadă
Există două școli de gândire despre modul în care o anvelopă pentru toate sezonurile ar trebui să funcționeze pe zăpadă. Unii testeri preferă o anvelopă care este aproape de iarnă ca și în abilitate, eu prefer o anvelopă puțin mai echilibrată față de uscat și umed, pentru că și cele mai proaste anvelope all season sunt mult mai bune decât anvelopele de vară, așa cum suntem pe cale să dovedim!
Ca întotdeauna, mi-am cumpărat o anvelopă ieftină și este în regulă. Nu este cel mai rapid, dar este în jur de un minut și jumătate de tur și se termină la aproximativ 5 secunde de cel mai bun. Subiectiv era puțin mai în urmă chiar și cauciucurile cam în același ritm, îți dădea iluzia de aderență până când a rămas fără aderență brusc și rapid. Nu groaznic, doar nu cel mai bun.
Urmează Toyo, Hankook și Uniroyal, toate la ore similare, cu puțin sub 5% reducere la cele mai bune. Toyo a fost destul de dificil de condus cu o aderență ridicată și un echilibru de supravirare, iar odată ce ați depășit limita de aderență, a durat mult să vă recuperați. În schimb, Hankook și Uniroyal au fost ambele două dintre cele mai ușor de condus pe zăpadă, aveau un echilibru de subvirare sigur, erau previzibile și consecvente.
Falken a sărit pe locul șase, simțindu-se puțin mai asemănător cu Toyo decât Hankook în ceea ce privește echilibrul și progresivitatea, iar puțin înainte a fost Vredestein pe locul cinci, care a oferit un echilibru minunat și o bună aderență, doar puțin mai slăbită decât cauciucuri înaintea lui.
Top 4 au fost toate cauciucuri cu adevărat impresionante. Goodyear și Firestone s-au situat în esență pe locul trei și au fost ambele uimitoare la conducere. Goodyear avea cea mai mică margine subiectiv, era doar puțin mai stabil în spate și îți dă puțin mai mult prin volan, direcția Firestone părea puțin ușoară și detașată. Dar asta e pe zăpadă, așa că nu sunt sigur că cineva va observa vreodată.
Și, în sfârșit, primele două anvelope au fost egalate pe primul loc și, având în vedere că sunt mărci surori, pot spune din punct de vedere tehnic că Michelin a câștigat manevrabilitatea la zăpadă de două ori, o dată cu Michelin CrossClimate 2 și o dată cu Kleber Quadraxer 3.
Pe măsură ce am testat la orb și am alergat cu Kleber destul de devreme în secvență, am fost convins că este Michelin, iar apoi când am alergat cu Michelin, am fost confuz. Ambele anvelope s-au simțit uimitoare, avantajul lor a fost mai ales la intrarea în viraje, unde puteai transporta mai multă viteză decât alte anvelope, dar aveai și încredere în frâne, iar ambele anvelope erau cel mai puțin supărate de părțile înghețate ale circuitului. Dacă ar trebui să aleg unul, s-ar putea să fie Kleber cu cele mai mici marje.
Dar, dacă aveam de gând să aleg ceva de condus, ar fi de fapt anvelopa de iarnă. Știm deja că Hankook Winter I*Cept RS3 este o anvelopă de iarnă grozavă de la testele de iarnă de anul trecut, dar a fost doar un vis, ar găsi aderență acolo unde nu ar fi putut în toate sezonurile. În comparație cu unele dintre cele mai bune din toate anotimpurile, este doar o sublimită de actualizare incrementală, dar odată ce începi să împingi din greu, anvelopa și mașina prind viață.
În ceea ce privește anvelopa de vară, a fost de fapt uimitor, pentru o anvelopă de vară, și spun în mare parte asta pentru că nu m-am lovit de ea. Limita era foarte scăzută la manevrabilitate, nu aveai nici un moment rezerve de siguranță și se simțea foarte rău în timpul tracțiunii. Ceea ce sperăm că suntem pe cale să-l dovedim cu tracțiune și frânare.
Confort
Din păcate, nu a fost posibilă măsurători obiective de zgomot din cauza vremii, dar eu și un coleg am făcut o evaluare subiectivă a zgomotului și confortului.
Ca întotdeauna atunci când testați o anvelopă de dimensiuni mici de profil înalt pe un vehicul precum golful, diferențele sunt foarte mici, totuși, dacă zgomotul și confortul sunt prioritatea dvs., aș cumpăra Goodyear, deoarece a funcționat extrem de bine cu Golf. , cu Hankook, Michelin și Kleber au fost și ele foarte bune. Dacă o plimbare mai fermă este treaba ta din anumite motive, Toyo a fost cel mai ferm din grup. Anvelopa de vară a fost similară cu cea mai bună dintre toate anotimpurile, iar anvelopa de iarnă a fost doar puțin mai zgomotoasă.