Recent cei de la Tyre reviews au lansat si anuntat rezultatele testului pentru anvelope de iarna aferente sezonului 2023/2024 . Iata mai jos ce rezultate au fost inregistrate si detalii ale testelor:
În acest videoclip au testat unsprezece dintre cele mai discutate anvelope de iarnă și le pun la încercare supremă. Dimensiunea anvelopei pe care o testez este 225/45 R18.
În primul rând, avem testele de zăpadă. Vă voi arăta cum se comportă fiecare anvelopă în acele condiții de zăpadă pe care tuturor ne place să le urâm. În continuare, vom vedea cum se comportă aceste anvelope pe drumurile uscate și umede. Veți putea vedea cum se așează, cum se descurcă și cum vă fac să vă simțiți la volan, plus să vă uitați la frânarea importantă.
Confortul este, de asemenea, pe ordinea de zi, ne vom uita la modul în care se descurcă aceste anvelope pe drumurile accidentate și, nu în ultimul rând, vom verifica rezistența la rulare care vă afectează eficiența consumului de combustibil.
În acest test de anvelope de iarnă avem:
Bridgestone Blizzak LM005
Continental WinterContact TS870P
Falken EUROWINTER HS02 PRO
Giti GitiWinterW2
Goodyear Ultragrip Performance 3
Hankook Winter i*Cept Evo 3
Kumho Wintercraft WP52
Michelin Pilot Alpin 5
Pirelli Cinturato Winter 2
Vredestein Wintrac Pro
si
Leao Winter Defender
Testele pe Zăpadă
Cele mai lente două anvelope din jurul manevrării pe zăpada au fost singurele două anvelope cu model asimetric, anvelopa Falken și Leao. O coincidenta? Posibil nu. Se va amortiza acest lucru pe uscat și umed? Vom vedea!
Falken-ul în special a avut mult subvirare, ceea ce înseamnă că puntea din față pur și simplu nu s-a întors. Acest lucru făcea să conduci destul de frustrant și trebuia să fii atent la viteza pe care ai încercat să o duci în viraj. Leao avea puțin mai puțin subvirare, dar era chiar vag pe puntea din față.
Următoarea pereche de anvelope, ambele bune pe zăpadă au fost Giti și Continental. Ambele anvelope au avut o direcție bună și o aderență bună, doar tranziția dintre aderență și alunecare a fost puțin mai accentuată.
Kumho, Bridgestone și Vredestein s-au despărțit cu 0,5% și foarte bine în jurul turului. Kumho, la fel ca perechea anterioară, a fost puțin mai puternic decât mi-aș dori atunci când era la limita de aderență, în cazul în care Bridgestone era o anvelopă destul de subvirată și, în mod ciudat, avea o direcție vizibil mai ușoară decât celelalte anvelope. Pe zapada!
Vredestein a fost o anvelopă bine echilibrată. După cum știți, testez la orb, iar în ultimii ani testul chiar nu m-am înțeles cu Wintrac Pro, așa că a fost o surpriză să-l văd aici. Fie funcționează mult mai bine la această dimensiune, fie a avut o actualizare, oricum, sunt bucuros să raportez acest lucru.
Ultimul grup de anvelope a fost Hankook, Pirelli și Goodyear. Toate acestea au avut o aderență excelentă, un viraj bun la intrarea în colț, o aderență bună la mijlocul colțului și o tracțiune bună în afara colțurilor, pachetele complete. Dintre cele trei, Hankook a fost cel mai bun pentru a conduce subiectiv, a fost ușor de gestionat la limită și a făcut tot ce i-ați cerut fără probleme. Pirelli și Goodyear au fost puțin mai abrupte la limită, dar limita a fost mare.
În cele din urmă, Michelin Pilot Alpin 5 a fost din nou într-o clasă proprie în zăpadă. Avea o direcție și un control excelente, o axă față rapidă, un nivel bun de aderență, controlabil peste limită. A fost nu numai cel mai rapid, ci și preferatul meu subiectiv, cu o mică marjă față de Hankook.
Anvelopa All Season a sărit pe un impresionant loc al șaptelea la general, Hankook Kinergy 4S2 simțindu-se complet ca acasă într-un grup de anvelope de iarnă, iar anvelopa de vară, ei bine, este o anvelopă de vară. A durat aproape dublu timp și mi s-a părut că are mult mai puțin de jumătate de aderență, mai ales sub tracțiune.